حجت اله یارمحمدی روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مسافر و گردشگر ازمسجد امام خمینی(ره)، مسجد جامع، بیت آیت الله بروجردی(ره)، امامزاده جعفر، امام زاده قاسم، مجموعه خانه تاریخی افتخارالاسلام طباطبایی و خالدبن علی و موزه مردم شناسی بروجرد بازدید کردند.
وی اظهارکرد: دراین مدت همچنین 35هزارو 163 مسافر درمراکز اقامتی این شهرستان اسکان یافتند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد اضافه کرد: این تعداد مسافروگردشگر نوروزی در30 واحد آموزشی، هشت هتل و مهمانپذیراین شهرستان اسکان یافته اند.
یارمحمدی بیان کرد: این شهرستان با دارا بودن 165 بنای تاریخی،17 بقاع متبرکه و همچنین طبیعتی زیبا و دیدنی همه ساله درایام نوروز میزبان گردشگران فراوانی است که امسال به دلیل بارندگی و شرایط جوی ورود گردشگر به این شهرستان سه درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد:در تعطیلات نوروزی 65 هزار بسته اقلام فرهنگی شامل نقشه، سی دی معرفی آثار تاریخی، راهنمای سفر بروجرد و نیز اقلام فرهنگی استانی در بین مسافران وگردشگران توزیع شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد با اشاره به رشد 69درصدی نظارت بر اماکن اقامتی، ستادهای اسکان ودفاترخدمات سفرافزود: دراین مدت 304مورد بازرسی از اماکن اقامتی، دفاترخدمات مسافرتی انجام و در این راستا هفت مورد اخطارکتبی نیز صادر شده است.
یارمحمدی اظهارکرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی درموزه مردم شناسی بروجرد موجب جذب و بازدید 13هزار مسافر و گردشگر شد که این بازدیدها منجر به فروش 450میلیون ریال از صنایع دستی این شهرستان شده است.
7273/6052
خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.