به گزارش روز یکشنبه ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در بازدید از مجموعه تاریخی دولتخانه صفویه و نمایشگاه صنایع دستی استان ضمن تبریک عید نوروز افزود: میراث فرهنگی از گذشتگان ما به یادگار باقی مانده و بیانگر فرهنگ و تمدن گذشتگان یک ملت است.
امام جمعه قزوین اظهار کرد: جلوگیری از تخریب آثار تاریخی و حفظ و مرمت این بناهای ارزشمند به شکل شایسته می‌تواند به رونق گردشگری استان کمک شایانی می کند.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه حفظ آثار تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است،افزود: باید برای حفظ آثاری که سابقه و پیشینه هنری، فرهنگی و اسلامی دارند، بیش از پیش تلاش کنیم تا نسل آینده نیز از آنها بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: وقتی که گردشگری رونق یابد و گردشگران داخلی و خارجی به فضاهای میراث فرهنگی وارد شوند، در پی آن بسیاری از زمینه های اشتغال و ارائه آثار هنری و حتی بروز و ظهور استعدادهای هنری در مردم به وجود می‌آید که البته در سال‌های اخیر شاهد تحول در این خصوص در استان بوده‌ایم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: مدیریت در حوزه مرمت و حفاظت آثار تاریخی، کشف و کاوش‌های صورت گرفته، تبلیغات و اطلاع رسانی به هنگام، آماده سازی بناهای تاریخی برای بازدید و از همه مهم تر همراهی و همکاری دستگاه‌ها باعث رشد گردشگری استان شده که امیدواریم این روند تداوم یابد.
امام جمعه قزوین در پایان افزود: امیدواریم مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با همراهی و همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی با انگیزه بیشتر به فعالیت خود ادامه دهد تا شاهد شکوفایی هر چه بیشتر در عرصه گردشگری باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین از بنای تاریخی خانه زعیم و نمایشگاه صنایع دستی، نگارستان قرآن نبوی قزوین و نمایشگاه نام دوست(اسماء حسنی) و کتیبه آشکار شده سردر بازار قیصریه دیدن کرد.
استان قزوین با دربرگیری یک درصد مساحت کشور، دارای یک هزار و 304 اثر ثبت شده تاریخی و طبیعی در فهرست آثار ملی است که در تعطیلات نوروزی بسیاری از آنها پذیرای خیل گردشگران هستند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.