به گزارش شنبه شب ایرنا، مرتضی رحمانی موحد در سفر یک روزه به قزوین از نمایشگاه عکس نوروز فرهنگ ایرانی، رویداد جهانی در خانه تاریخی یزدی و جشنواره پیش غذاهای سنتی قزوین و نمایشگاه صنایع دستی در خانه تاریخی زعیم بازدید کرد.
وی در این بازدیدها بر حفظ و حراست از خانه های تاریخی تاکید کرد و اظهار داشت: این اماکن می توانند بر رونق گردشگری هر شهر و استان تاثیر قابل توجهی داشته باشند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین نیز در جریان این بازدیدها گفت: در نوروز 96 میانگین اقامت مسافران بهاری در این استان رشد چشمگیری داشته و میزان ماندگاری گردشگران نسبت به سالهای گذشته از یک شب به سه شب افزایش یافته که نشان دهنده حضور پیوسته مسافران در قزوین بوده است.
محمد علی حضرتی با اشاره به ظرفیت بالای قزوین برای جذب گردشگران، اظهار داشت: تنوع ، فراوانی و قدمت آثار تاریخی قزوین ظرفیت بالایی برای تبدیل این شهر از معبر گردشگری به مقصد کانون‌های جمعیتی مانند استان تهران و کرج به شمار می رود.
استان قزوین با دربرگیری یک درصد مساحت کشور، دارای یک هزار و 304 اثر ثبت شده تاریخی و طبیعی در فهرست آثار ملی است که در تعطیلات نوروزی بسیاری از آنها پذیرای خیل گردشگران هستند.
7389* 3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.