عبدالحمید بلوچ زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم خون گرم، مهمان نواز و دریا دل کنارک همیشه آماده استقبال از گردشگران و مسافران به ویژه در ایام نوروز هستند.
وی افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون در ورودی شهر کنارک و شب ها با ساز و دهل بلوچی از مسافران استقبال شده است و اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی لحظات خوشی را برای گردشگران رقم زده اند.
وی ادامه داد: نیروهای هلال احمر با استقرار در مکان های پرتردد نقش مهمی در راهنمایی مسافران و معرفی آثار تاریخی و طبیعی و جاذبه های گردشگری دارند تا مسافران بهتر بتوانند از تعطیلات نوروزی خود استفاده کنند.
وی از جمله جاذبه های شهرستان کنارک را اسکله ماهیگیری وگردشگری، ساحل زیبا و بکر در شهر کنارک، روستاهای گوردیم، پزم، باغات میوه های گرمسیری کهیر وزرآباد، چشمه بلبلوک چکردانی لاش، گلفشان تنگ، چشمه شورعین تران و روستای زیبا و منحصر بفرد درک عنوان کرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان کنارک گفت: دربخش زرآباد ورودی از سمت استان هرمزگان ۱۲ خانه کپری ساخته شده که گردشگران می توانند از نمایشگاه صنایع دستی، پخت غذاهای محلی واجرای موسیقی زنده لذت ببرند.
بلوچ زاده بیان کرد: در روستای دَرَک آلاچیق هایی به سبک بلوچی آماده شده و موزه دَرَک یا لوگ درک برای اولین بار در بخش زرآباد ایجاد شده است.
وی ادامه داد: گردشگران با میل غذاهای محلی بلوچی خاطره خوشی را خواهند داشت.
وی گفت: برگزاری رقابت شتردوانی، ایجاد امکانات رفاهی در مجتمع گل فشان تنگ را از دیگر جاذبه ها عنوان کرد.
وی اظهار داشت: گردشگران می توانند در ساحل آرام کنارک که بصورت استخر طبیعی است، ساعت ها به شنا بپردازند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان کنارک گفت: در ساحل زیبای کنارک نیز غرفه های صنایع دستی همراه با غذا های محلی و بازارچه فروش نوروزی جهت استفاده مهمانان دایر شده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان ساحلی کنارک با ۶۵ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور در 635 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان و همجوار آب های اقیانوسی مکران واقع شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.