مرتضی صفاری نطنزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به نامگذاری سال 96 تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: موضوع های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در شعار سال های گذشته مطرح شده و رهبر فرزانه انقلاب با بیان آن ها در شعار سال 96 باز هم بر لزوم توجه به آن ها تاکید کردند.
نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم افزایش تولید محصولات داخلی تاکید کرد و افزود: با حمایت از تولید داخل می توان در جهت بهبود وضعیت اشتغال و رفع بیکاری گام برداشت.
وی با بیان این که باید با عزم و اراده جدی در جهت رفع معضل بیکاری به عنوان مهمترین معضل کشور اقدام کرد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر موضوع اشتغال و تولید داخل تاکید جدی داشته اند از این رو تحقق شعار سال نیازمند همکاری دولت و سایر دستگاه های اقتصادی به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور است.
نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که تمامی دستگاه ها باید در جهت تحقق شعار سال قدم برداشته و تلاش کنند، تصریح کرد: دولت باید حمایت از تولید ملی را در دستور کار قرار دهد و هم چنین مردم با خرید کالای داخلی از تولید و اشتغال ایرانی حمایت کنند.
وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی تضمین‌ کننده اشتغال و استمرار تولید داخلی است افزود: دولت و مجلس در عمل باید در جهت تحقق شعار سال گام بردارند.
وی تاکید کرد: تمام توجه مسئولان باید روی دو محور تولید و اشتغال که مکمل همدیگر هستند معطوف شود تا چرخ تولید کشور راه افتاده و شاهد پویایی و رونق اقتصاد کشور باشیم.
صفاری نطنزی گفت: دولت به عنوان سیاست گذار اقتصادی کشور می تواند با برطرف کردن موانع تولید و جذب سرمایه گذار، بازار داخلی را رونق بخشد.
وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در کشور به دو عامل برون گرا شامل توجه به صادرات کالاهای داخلی و درون زایی بودن آن شامل توجه به تولید داخلی، بنگاه های اقتصادی و شرکت های بزرگ بستگی دارد.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.