به گزارش ایرنا از روابط عمومی کنگره شهدای خوراسگان- منطقه 15 اصفهان، مسئول کنگره شهدای خوراسگان گفت: این برنامه شامل همایش بزرگ پیاده روی دوهزارو500 نفری جوانان و نوجوانان با عنوان «همایش پیاده روی رهروان شهدا» است که از صبح امروز از آستان مقدس امامزاده ابوالعباس(ع) خوراسگان آغاز شد تا خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان ادامه یافت.
محمدعلی احمدی افزود: خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و عموم مردم از محله های مختلف خوراسگان با 70 دستگاه اتوبوس به گلستان شهدا اعزام شدند.
وی از سخنرانی حجت الاسلام مردانی، اجرای برنامه هنرمند ارزشی محمد گلریز،برگزاری مسابقه و قرعه کشی شرکت کنندگان در خیمه گلستان شهدا و عطرافشانی و گل گذاری روی قبور مطهر شهدا، بعنوان دیگر برنامه های امروز نام برد.
احمدی با اشاره به سابقه20 ساله اجرای این برنامه در خوراسگان گفت: از اولین سالی که این برنامه در خوراسگان اجرا شده تاکنون، تعداد داوطلبان پیاده روی رهروان شهدا از پنج نفر به بیش از دو هزار نفر افزایش یافته و همه ساله نیز بر تعداد آنان از اقشار و رده های سنی مختلف افزوده شده است.
مسئول کنگره شهدای خوراسگان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم خوراسگان در سال‌های دفاع مقدس، پیکر شهدای خود را بر روی دست تا گلستان شهدا تشییع می کردند، این همایش پیاده‌روی به نیابت از آن حرکت ارزشمند مردم این منطقه انجام می شود تا بار دیگر تداعی گر یاد و خاطره آن دوران باشد.
وی با اشاره به همزمانی میلاد دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) با روز 29اسفند سالجاری اظهار کرد: در همین راستا قرائت حدیث کسا و برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا(س) نیز در برنامه‌های امسال این حرکت معنوی، گنجانده شده بود.
احمدی یادآور شد: سال گذشته یکهزار و800 نفر از جوانان، نوجوان و علاقه مندان به شهدا و انقلاب در همایش رهروان شهدای خوراسگان شرکت کردند و مسیر پیاده روی را با پوشیدن لباس‌های مُنَقَش به عکس شهدا، بصورت دسته جمعی و هر نفر به نیابت یک شهید پیمودند.
وی گفت: این مراسم بصورت کاملا مردمی و به همت پایگاه‌های بسیج، هیات‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.
مسئول کنگره شهدای خوراسگان ابراز امیدواری کرد تا با برپایی چنین مراسمی بر ذره ای از ایثارگری شهدا ارج نهاده شود.
مسیر حرکت همایش بزرگ پیاده روی رهروان شهدا از امامزاده ابوالعباس(ع) به سمت میدان آیت الله علوی پزوه(خوراسگان)، میدان شهید رجایی، محله کلمان، خیابان علامه امینی، پل غدیر، چهار راه سجاد و چهارراه آپادانا بود و شرکت کنندگان پس از پایان پیاده روی در محل گلستان شهدای اصفهان گرد هم آمدند.
کنگره شهدای خوراسگان با 20 سال سابقه فعالیت در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بویژه 500 شهید منطقه خوراسگان و حومه، هر سال اقدام به برپایی ویژه برنامه «آخرین لحظه، اولین پیمان» در آخرین روز سال در گستان شهدا می کند.
خوراسگان یکی از مناطق شهر اصفهان است که در بخش مرکزی شهرستان اصفهان قرار دارد.
این منطقه قبلاً زیر نظر شهرداری مجزا و مستقل خوراسگان بود ولی در یکم اردیبهشت سال 1392به شهر اصفهان پیوست.
پ.8114.6027
خبرنگار: امیرحسین اکبری* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.