به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی شامگاه شنبه در نشست شورای اداری در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کاشان تاکید کرد: حاکم اسلامی به راحتی نمی تواند از عهده این مسئولیت برآید و فقط با تلاش، مجاهدت، وجدان کاری و کمک و یاری خداوند متعال امکان پذیر است.
وی با تاکید بر مدیریت، امکانات، تدبیر و ابزار در پاسخگویی به مشکلات افزود: حاکم اسلامی و سلسله مراتب آن از قوه مجریه، قضائیه و مقننه، استانداران، فرمانداران، بخشداران و شهرداران و همه مسئولان در این سیستم حاکمیتی اسلام، مسئول هستند.
آیت الله نمازی صبر و تحمل بسیار بالا را از خصوصیات اهل توحید دانست، افزود: در جامعه توحیدی اعتقاد و امید به خالق موحد، حکیم و قادر وجود دارد اما در لائیک و مارکسیست این اعتقاد و امید وجود ندارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین خود باوری، صبر و تحمل و بردباری در مسئولیت را ضرورت مدیران دانست و خاطرنشان کرد: بردباری و صبوری موجب می شود تا فشار مشکلات، مسئولان را از مدیریت خارج وتسلیم نکند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری 20 اسفند به عنوان راهیان نور، گفت: اعزام کاروان های راهیان نور یکی از سیاست ها و برنامه هایی است که بر اساس تدبیر رهبر معظم انقلاب در نظام اداری کشور تدوین شده است.
وی اظهار کرد: شاید برخی به فلسفه این اقدام فرهنگی در آستانه نوروز چرایی داشته باشند اما در پاسخ باید گفت، این مهم اسراری دارد و رمز آن مانند احیای عاشورا است.
امام جمعه کاشان همچنین با گرامیداشت 22 اسفند روز بزرگداشت شهیدان، گفت: درایت و تدبیر رهبر فرزانه انقلاب، فرهنگ سازی جهاد، ایثار، شجاعت، شهادت و مقاومت به عنوان سرمایه های توحیدی است.
عضو خبرگان رهبری افزود: سرانجام هزینه کردن در راه توحید سعادت، سربلندی، دارد و عاقبت کفر و نفاق هم، پلیدی، شقاوت و روسیاهی در دنیا و آخرت به همراه دارد.
نمازی با تاکید بر تکریم خانواده شهیدان و ایثارگران، خاطرنشان کرد: آنها دین بزرگی به گردن ما دارند و ما مسئولان نباید در برابر مشکلات آنان که در حال فزونی است، بی تفاوت باشیم.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.