به گزارش ایرنا، سعید فائض پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: 2 هزار و 558 فرصت شغلی در روستاهای استان مرکزی در سال جاری ایجاد شد.
وی ادامه داد: طرح های اشتغالزایی استان مرکزی از سوی استانداری، ادارات کل بنیاد شهید، بهزیستی، کمیته امام امام خمینی(ره)و بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی فرصت سازی شده است.
مدیرکل دفتر روستایی استانداری استان مرکزی اظهار کرد: این طرح ها در بخش های صنعتی، معدنی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، خدمات و بازرگانی، کارگاه های صنعتی خانگی و طرح های دامداری و مرغداری است که در کمیته استانی کارشناسی و مصوب و گزارش مصوبات به معاونت روستایی ریاست جمهوری نیز ارائه شد.
وی گفت: مشارکت مردم برای راه اندازی واحدهای تولیدی در روستاها از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید است که در استان مرکزی با ترسیم نقشه راه هدفمند جریان دارد.
فائض پور اضافه کرد: طرح های روستایی برای مشارکت آحاد جامعه در فعالیت های اقتصادی، تسهیل و تشویق همکاری های جمعی، بالا بردن درآمد روستائیان و بهرمندی از نقش طبقات کم درآمد و متوسط در شکوفایی اقتصادی، اشتغال و بهره وری جمعیت روستایی انجام می شود.
وی ادامه داد: پیشرفت و بالندگی روستاها پایه و اساس توسعه پایدار در جامعه است که این مهم نیز تنها با اشتغالزایی و برنامه ریزی برای کسب درآمد روستانشینان محقق می شود بنابراین بخشداران و دهیاران باید این رویکرد را جدی گرفته و در اولویت کارهای خود قرار دهند.
752 روستا از یک هزار و 210 روستای دارای سکنه در استان مرکزی دارای دهیاری هستند و از طرح های توسعه و خدمات عمرانی و رفاهی برخوردارند.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.