محمد حسین مقیمی، استاندار استان مرکری در کنگره بزرگداشت آیت الله سید مصطفی موسوی خمینی گفت: استانداری استان مرکزی از برگزاری همایش های تجلیل از چهره های نخبه استان حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران از خمین، محمد حسین استاندار استان مرکزی در اولین روز کنگره بین المللی بزرگداشت آیت الله سید مصطفی موسوی خمینی ضمن خیر مقدم به میهمانان این کنگره اظهار کرد: یادگاران امام،آیت الله سید حسن خمینی و سید یاسر خمینی در خمین میزبان هستند نه میهمان و استان مرکزی علاوه بر اینکه پایتخت صنعتی کشور است، سرزمین آفتاب و بهشت مفاخر نیز است.

مقیمی افزود: این استان در حوزه علوم دینی شخصیت های والامقامی همچون مرحوم امام خمینی(س)، مرحوم آیت الله العظمی اراکی،مرحوم آیت الله عراقی،علامه عسگری،میرزا حسن آشتیانی و ... را در دامان خود پرورش داده است.در عرصه سیاسی نیز امام خمینی به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ومیرزا تقی خان امیر کبیر و شخصیت های دیگری از این استان معرفی شده اند.

وی ادامه داد: استانداری استان مرکزی از برگزاری همایش های تجلیل از چهره های نخبه استان حمایت می کند و تمامی مساعی خود را به کار خواهد گرفت تا در شناساندن مفاخر استان گام های بلندی برداشته شود. برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله سید مصطفی موسوی مجتهد کمره ای مفاخرالعلما در این راستا می باشد.

استاندار استان مرکزی افزود: بی شک شخصیت هایی همچون آیت الله شهید سید مصطفی موسوی مجتهد کمره از جمله عالمانی بوده که اندیشه های ایشان بر رویدادهای سیاسی کشور تاثیرگذار بوده است و به همین دلیل شهد و شربت شهادت را نوشیدند. اما نورانیت و تلالو انوار چهره پدر امام بعد از شهادتشان به خاموشی نگرایید بلکه نورانیت بر پهنای سرزمینمان گسترانیده شد.

وی در ادامه گفت: با نگاهی بینا به رویداد های اخیر به تحرکات و تحولات در کشورهای اسلامی می توان به این نتیجه رسید که خیزش های مردمی در بلاد اسلامی الهام گرفته از تفکرات اندیشمندانی چون شهید سید مصطفی مجتهد کمره ای، سید جمال الدین اسد آبادی،آخوند خراسانی،علامه نایینی،سید قطب، میرزای شیرازی و از این جمله بوده که از آن تحت عنوان موج اول اسلام گرایی در جهان اسلام نام برده می شود.

استاندار استان مرکزی در پایان گفت: سید شهید مجتهد کمره ای با شهرت فخرالمجتهدین از جایگاه رفیعی در میان مردم برخوردار بوده و حتی در جایگاه قضاوت نیز نشسته است. این نشان دهنده اعتماد و ارادت مردم به مرجع دینی خود بوده است. پس از چند سال از ورود ایشان به خمین حضرت روح الله دیده به جهان می گشاید تا این وعده الهی که دنیا از بندگان صالح خدا خالی نخواهد مانمد جامعه عمل بپوشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.