محمد فلاحی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حمایت و مصرف کالاهای داخلی آثار مثبتی بر اقتصاد، فرهنگ، سیاست و نوآوری تولیدکنندگان برجای می گذارد که باید همه ما هنگام خرید این موراد را مد نظر داشته باشیم و سال نو را با مصرف کالای ایرانی آغاز کنیم.
وی اضافه کرد: مصرف کالاهای ایرانی علاوه بر رونق اقتصادی معضل بیکاری را کاهش می دهد و شکوفایی تولید ملی و امنیت اجتماعی را در پی خواهد داشت.
وی به نقش دولت در حمایت از واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: دولت باید از ورود کالاهای بی کیفیت خارجی جلوگیری کند و با حمایت از واحدهای تولید با قاچاق کالا مبارزه کند و تسهیلات ویژه در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.
فرماندار بانه گفت: برای ایجاد اشتغال، حمایت از تولید، مبارزه با تهاجم فرهنگی از کسانی که بخواهند در زمینه تولید فعالیت کند حمایت می شوند و زمینه را برای فعالیت آنها فراهم می کنیم.
وی ادامه داد: روستاهای ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه تولید محصولات مختلف و صنایع دستی و بومی دارند که باید از آنها حمایت و زمینه را برای فعالیت انها فراهم کنیم.
فلاحی گفت: سال آینده در راستای افزایش تولید داخلی و ایجاد اشتغال اعتبارات عمرانی به روستاهای اختصاص می یابد که تولید و اشتغال بیشتری داشته باشند.
وی اضافه کرد: بسیاری از کالاهای ایرانی نشان استاندارد دارند و با کالاهای مشابه خارجی رقابت می کنند و مورد تایید بازارهای جهانی هستند در چنین شرایطی نیاز به مصرف کالاهای خارجی نداریم
فلاحی با اشاره نقش تاثیر گذار مردم در حمایت از تولید داخلی و اشتغالزایی تاکید کرد: مردم نقش بسیار مهمی در حمایت و حفظ تولید ملی، کار و سرمایه دارند مردم باید در این راستا با خرید و مصرف کالای ایرانی از سرمایه های ملی حمایت کنند.
وی افزود:‌ مردم باید کالای ایرانی مصرف کنند و وجود مارک های خارجی بر روی لباس و یا وسایل منزل افتخار نیست افتخار حفظ غرور و فرهنگ ملی است که وابستگی به کشورهای خارجی را کم کرده و هم زمینه را برای ایجاد اشتغال بیشتر فراهم می کند.
وی بابیان اینکه فرهنگ زیر بنای اصلی هر جامعه ای است گفت: ‌هر کالایی که صادر می شود بخشی از فرهنگ ان جامعه را با خود به همراه می برد بنابراین ورود و استفاده از کالای خارجی فرهنگ غنی ایرانی که زیر بنای جامعه است را تحت تاثیر قرار می دهد و با تهاجم فرهنگی مواجه می شویم.
فرماندار بانه گفت: حمایت از تولید ملی سبب کاهش تورم، افزایش وحفظ ثروت ملی، کنترل نقدینگی و ایجاد اشتغال می شود که بی شک اشتغالزایی در کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی دارد.
وی اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید ملی در شهر بانه بازارچه عرضه مستقیم کالا به زودی احداث می شود که تعدادی از غرفه های این بازارچه به تولیدکنندگان داخلی و تولیدات روستایی اختصاص می یابد.
شهرستان مرزی بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است..
7469/ 3020
**خبرنگار: زینب طلائی/**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.