شهرام کوسه غراوی روز شنبه در مراسم معارفه سرپرست تعاون روستایی گلستان درگرگان، اظهار داشت: همه اقوام استان دارای توانمندی بوده و باید از همه این ظرفیت ها در جهت توسعه گلستان استفاده شود.
وی گفت: امید داریم استفاده از توانمندی همه اقوام در استان بیشتر بهره گرفته شود هرچند این اقدام در انتهای دولت (تدبیرو امید) آغاز شده است.
این نماینده مجلس به مشکل اشتغال در استان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه گلستان استانی کشاورزی است، تعاونی های کشاورزی می توانند نقش به سزایی در ایجاد اشتغال در این خطه داشته باشند.
وی گفت: برای این که از ظرفیت تعاونی های کشاورزی استان به خوبی در رفع اشتغال استفاده کنیم نیاز به مدیریت با برنامه داریم.

*تعاون روستایی با برنامه ریزی مشکل خرید محصول در گلستان را حل کند
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز به نقش موثر سازمان تعاون روستایی در کاهش مشکلات کشاورزان استان اشاره کرد و گفت: قبل از آغاز فصل برداشت محصول های کشاورزی در استان از جمله گندم، این سازمان برای خرید تولیدات این بخش برنامه ریزی کند تا کشاورزان با مشکل کمتری در این حوزه روبرو شوند.
قره جه طبار همچنین از مسئولان سازمان تعاون روستایی درخواست کرد که برای توسعه استان بیش ازگذشته تلاش کنند.

*مدیریت منابع آب و تنظیم بازار دغدغه اصلی کشاورزان گلستان است
رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: مدیریت منابع آب و تنظیم بازار از دغدغه های بخش کشاورزی بوده و تاکنون مدیریت تعاون روستایی در این خطه مشارکت خوبی داشته است.
مختاز مهاجر افزود: لازم است همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تعیین بودجه برای حوزه کشاورزی و مدیریت منابع آب استمرار داشته باشد.
وی ادامه داد: این همکاری باعث شده که در سه سال اخیر بودجه این حوزه از 270 میلیارد ریال به دو هزار و 300 میلیارد ریال در استان افزایش یابد.
مهاجر همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که بازرگانی کشاورزی متمرکز در تعاون روستایی نیز عملیاتی شود.
وی گفت: توسعه کشاورزی استان در گرو بها دادن هرچه بیشتر به استفاده بهینه از ظرفیت تعاونی های کشاورزی است.
محمود ربیعی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان نیز از فراهم بودن بستر برای تحرک بیشتر در توسعه استان در همه بخش ها و از جمله کشاورزی خبر داد و گفت: حوزه تعاون روستایی یکی از دستگاه هایی است که می توان از ظرفیت آن بیش از گذشته در توسعه کشاورزی استان استفاده کرد.
در این آئین که وحید قلفی عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی، رامین نورقلی پور دبیر مجمع نمایندگان گلستان و شماری از مدیران دستگاه های مختلف حضور داشتند، ضمن قدردانی از خدمات 30 ساله محمد تقی رجایی مدیر پیشین تعاون روستایی استان، حکیم گلدی زاده به عنوان سرپرست جدید این مدیریت معرفی شد.
استان گلستان واقع در شمال ایران ،دارای 650 هزار هکتار زمین های زراعی و باغی وجود دارد که از قطب های مهم تولید محصول در کشور به شمار می رود.
طبق گزارش مدیریت تعاون روستایی گلستان، 270 تشکل شامل شرکت های تعاون روستایی، زنان، تعاونی تولید، تعاونی کشاورزی، زنبورداران، کمباین داران، دامداران، اتحادیه های استانی و شهرستانی با 165 هزار عضو در این استان وجود دارد و در زمینه تولیدات بخش کشاورزی فعال هستند.
گلستان یک میلیون و 900هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام مختلف هستند.
6204/1648
خبرنگار : علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.