به گزارش دریافتی ایرنا از روایط عمومی بنیاد مسکن فارس، مهندس هادی درفشی شنبه در سفر به شیراز در حاشیه نشست های کارشناسی با مسئولان بنیاد مسکن استان فارس ابراز داشت : بنیاد مسکن بخشی از منابع مالی برای تامین سرپناه ویژه نیازمندان را از حساب 100 امام (ره) و با کمک دولت و مشارکت مردم تامین می کند و اکنون بعد از 38 سال همچنان به ساخت مسکن برای محرومین ادامه می دهد.
وی اضافه کرد :ما برای شناسایی محرومین از سازمان های حمایتی بهزیستی، کمیته امداد و موسسات و نهادهای خیریه و معتمدین محل استفاده کرده ایم و اکنون طیف گسترده ای از محرومان جامعه ، معلولان و خانواده های نیازمند در نوبت دریافت مسکن هستند .
درفشی به کمک های خیرین برای ایجاد سرپناه ویژه نیازمندان جامعه اشاره کرد و گفت : عملیات اجرایی 29 هزار و 700 واحد مسکونی برای 87 هزار و 500 نفر در حال انجام است که از این تعداد حدود دو هزار و 500 واحد برای استفاده حدود 12 هزار و 500 نفر آماده افتتاح است.
این مقام مسئول افزود: با حمایت بنیاد مسکن و حساب 100امام به عنوان پشتیبان طرح های خیران مسکن ساز برای تامین زمین و حمایت مردم خوشبختانه توانسته ایم گام های ارزشمندی برای خانه دار کردن محرومان برداریم.
وی به اقدامات انجام شده در شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت نیز اشاره کرد و گفت : با استفاده از وام های ارزان قیمت فعالیت های خوبی دراین مناطق داشته ایم، همچنین در 2 سال گذشته با کمک بنیاد مسکن شروع به ساخت مسکن برای خانواده های معلولان و آنهایی که بیش از 2 معلول در خانواده دارند شده است که در اجرای این طرح حدود یک هزار واحد مسکن با 30میلیون تومان کمک بلاعوض برای هر خانواده تهیه شده است .
معاون پشتیبانی وهماهنگی امور استان های بنیاد مسکن کشور گفت : با تلاش ادارات بنیاد مسکن، همراهی بانک ها و مشارکت روستاییان سالانه به طور متوسط 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور بازسازی می شود که این روند تا بهسازی همه مساکن مشکل دار ادامه می یابد.
درفشی با بیان اینکه از سال 84 تاکنون یک میلیون و 700 هزار واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم سازی شده و به بهره برداری رسیده است اضافه کرد: علاوه بر آن در راستای ساخت مسکن برای محرومان، گام های بلندی از سوی ادارات بنیاد مسکن برداشته شده و 14 هزار واحد مسکونی به طبقات محروم جامعه تحویل داده ایم.
وی همچنین بر لزوم توسعه مقاوم سازی ها برا ی کاهش اثرات بلایای طبیعی تاکید کرد و گفت : در کل کشور نزدیک به 2 میلیون واحد کم دوام روستایی وجود دارد که نیاز به مقاوم سازی دارند.
وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری 200 هزار واحد در خانه های روستایی مقاوم سازی و بازسازی می شوند، افزود: برای بازسازی هر واحد 20 میلیون وام با باز پرداخت 12 ساله اعطا می شود.
دریافت : نیکنام خشنودی ** انتشار: غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.