مدیر کمیته امداد درمیان در مراسم برگزاری این جشن در مدرسه شاهد شهر اسدیه افزود: مشارکت در این جشن، تمرین درس ایثار، انفاق، کمک به همنوع و انسان دوستی است که در آموزه های اسلامی به آن تاکید فراوان شده است.
احمد بصیری پور بیان کرد: نیکوکاری یک کار مستمر است و جشن نیکوکاری نمادی برای دیده شدن این امر خیر است، در طول سال نیکوکاری جاری است و می تواند جامعه را تلطیف کند، زیرا بخشی از نیازهای انسان های نیازمند با دریافت کمک، برطرف می شود.
وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های انجام شده، 6 پایگاه برای جمع آوری کمک های جشن نیکوکاری از 18 تا 20 اسفندماه در شهرهای مختلف شهرستان برپا می شود، گفت: سال گذشته مردم در جشن نیکوکاری 630 میلیون ریال به مددجویان کمیته امداد کمک کردند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون سه هزار و 376 خانوار با جمعیت هفت هزار و 41 نفر زیر پوشش کمیته امداد هستند، اضافه کرد: 17.5درصد مردم شهرستان از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند.
وی اظهارکرد: از ابتدای امسال به 337 نوعروس شهرستان کمک جهیزیه به ارزش هفت میلیارد و 126میلیون ریال پرداخت شده است.
وی عنوان کرد: هم اکنون 472 یتیم زیر پوشش کمیته امداد شهرستان هستند که از ابتدای امسال با مشارکت خیرین سه میلیارد و 880 میلیون ریال به حساب ایتام واریز شد.
وی به تولیدات فرش مددجویان کمیته امداد شهرستان از ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تعداد 222 تخته فرش به متراژ یک هزار و 56 متر مربع بافته شده و به ارزش پنج میلیارد و 282میلیون ریال به فروش رسیده است.
شهرستان درمیان 57 هزار نفر جمعیت دارد و 70 کیلومتر مرز با افغانستان دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 **6054*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- مریم پنجابی *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.