هدایت صفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود، میزان مبلغ زکات جمع آوری شده تا پایان سال به 80 میلیارد ریال برسد و این در حالی است کل مبلغ جمع آوری شده در سال گذشته 57 میلیارد ریال بود.
وی اظهار کرد: یکی از کارکردهای کمیته امداد امام خمینی(ره) احیای سنت های اسلامی و فریضه الهی در جامعه است و اگر زکات به عنوان یک واجب دینی و در جامعه به عنوان گفتمان تلقی شود، به طور یقین فاصله طبقاتی کاهش می یابد و آثار و نتایج مثبت دیگری را نیز به همراه دارد.
صفری افزود: بر این اساس 60 درصد زکات جمع آوری شده به پروژه های عمرانی و 40 درصد باقیمانده نیز به محرومان اختصاص دارد.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به فعالیت های دیگر این نهاد ادامه داد: ارائه مشاوره های گروهی و فردی به خانواده های تحت پوشش این نهاد با هدف توانمند سازی، تحکیم بنیان خانواده و تعمیق باورهای دینی در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس این نهاد تاکنون به هشت هزار و 394 مشاوره فردی و گروهی به خانواده های تحت پوشش ارائه کرده است و از این تعداد به تفکیک 6 هزار و 435 نفر مشاوره گروهی و یک هزار و 959مشاوره نیز به صورت فردی بوده است.
به گزارش ایرنا،20 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان هستند که این تعداد 4.3 دهم درصد جمعیت استان و 7 درصد خانوارها را شامل می شود.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
6085/7320
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.