به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز چهارشنبه در نشست کمیته شورای مناسب سازی شهری برای جانبازان و معلولان در حوزه معاونت عمرانی استانداری مرکزی گفت: حدود 75 درصد از معلولان استان مرکزی در شهرها ساکن هستند و در همین رابطه در نشست های قبل تکالیفی در خصوص مناسب سازی معابر و اماکن عمومی در سطح شهرهای استان به شهرداری ها محول شد.
وی تصریح کرد: در زمینه حمایت و خدمات رسانی به معلولان خلاء قانونی در کشور وجود ندارد و باید با ایجاد باور لازم در تمام سطوح برای خدمت رسانی به معلولان، اقدامات عملی و ملموس صورت گیرد.
فیلی با تاکید بر ضرورت مناسب سازی شهری گفت: مجموعه استانداری با جدیت از طرح های مناسب سازی حمایت می کند و در این راستا امکان استفاده از منابع استانی و ملی را تا میزان ممکن میسر خواهیم کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اضافه کرد: براساس تصمیمات قرار است که سه دستگاه اتوبوس از طرف شورای اسلامی شهر اراک و با همکاری شهرداری و اداره کل بهزیستی استان مناسب سازی و در اختیار جامعه معلولین استان قرار گیرد و در این راستا تسریع در فراهم سازی مورد تاکید است.
در این نشست مصوبات گذشته مورد پیگیری قرار گرفت و گزارشی از همایش کشوری مناسب سازی ارائه شد.
همچنین تشکیل کمیته ای با مسئولیت مدیرکل دفتر فنی استانداری و عضویت مدیران کل دفتر شهری و شوراها و امور اجتماعی استانداری، بهزیستی، پلیس راهور و نماینده سازمان های مردم نهاد مصوب شد تا با حضور در شهرهای مختلف استان با مشارکت فرمانداری و حضور شهردار و عضو شورای اسلامی، اقدامات صورت گرفته در 33 شهر استان مورد بازدید و ارزیابی قرار گیرد و برنامه های پیشنهادی این کمیته برای مناسب سازی معابر و اماکن عمومی در سال 1396 جهت اجرا به شهرداری ها ابلاغ شد.
در این نشسست اقدامات اجرایی شهرداری ها در جهت مناسب سازی شهری به صورت عکس و فیلم و گزارش ارایه و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و با تصمیم اعضای شورا در پایان سال آتی از شهرداری های برتر استان که اقدامات لازم و شایسته تری را در زمینه خدمت رسانی به جامعه معلولان انجام داده باشند، تجلیل و تقدیر می شود.
بهزیستی استان مرکزی 70 هزار توانجو را تحت پوشش حمایتی خود قرار داده است.
6013/6992/خبرنگار:آذر اسفندیاری***انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.