به گزارش ایرنا، پوراحمد در این آئین گفت : زاون قوکاسیان یگانه فیلمساز بزرگ اصفهان است به همین دلیل خوشحالم که عکس زاون در آرم و پوستر جشنواره حسنات تصویر شده است.
وی افزود: فضای فرهنگی اصفهان بدون زاون مانند محیط زیست اصفهان است بدون زاینده رود. زاون رفت اما زاینده رود می‌توانست باشد، متاسفانه مسئولان نابخردی که در دوره قبل بودند، نتوانستند زاینده رود را زنده نگه دارند و هنوز هم افرادی هستند که از آن دولت و دوره دفاع می کنند، دوره ای که برای عرصه فرهنگی خوب نبود.
این کارگردان سینما اضافه کرد: باید به رسول صدرعاملی و جشنواره حسنات تبریک گفت زیرا حسنات شخصیت مناسب و فرد شایسته‌ای را برای این برنامه فرهنگی انتخاب کرده است، صدرعاملی در خیلی از کارها در سینمای ایران با دیگران قابل مقایسه نیست و این نقطه قوتی برای این جشنواره است.
همچنین در این مراسم امرالله احمدجو کارگردان سینمای ایران گفت: تنها جشنواره‌ای که توسط بخش خصوصی و یک بنگاه خیریه برگزار می‌شود، همین جشنواره حسنات است. تنها نیاز ما انسان‌ها نیازهای مادی نیست بخشی از نیازها معنوی است مانند دیده شدن. فیلمسازان جوان فیلم ساخته‌اند و منتظر معرفی و شناخته شدن هستند، پس این هم امر خیر است.
وی با بیان اینکه خمینی‌شهر می‌توانند مردی بزرگ چون اصغر فرهادی را داشته باشند،اظهار کرد: من آقای فرهادی را به خاطر می‌آورم که در گذشته‌ای که شناخته شده نبودند هم کارهایی قابل ملاحظه برای ارائه داشتند و آن فیلم‌ها از قوت خوبی برخوردار بود.
کارگردان سریال روزی روزگاری از رسول صدرعاملی به عنوان دوست خوب تشکر کرد و گفت: از حاضرانی که لیاقت حضور در این مراسم را دارند تشکر می‌کنم که فرصت و هنر خود را در اختیار دیگران می‌گذارند.
وی افزود: در مورد زاینده رود هم دوست دارم صحبت کنم، امیدوارم نوادگان ما سی و سه پل و پل خواجو را تنها در عکس و فیلم مشاهده نکنند. یکی از موارد تخریب این پل‌ها خشک ماندن و نبودن پایه‌های آن در آب است و یکی از تخریب‌های مهم دیگر زیبایی این پل‌ها در آب است که معمارها به آن پرداخته‌اند. اگر اصفهان نصف جهان است ما نصف زیبایی آن را نمی‌بینیم.
احمدجو ادامه داد: تنها جشنواره‌ای که توسط بخش خصوصی و یک بنگاه خیریه برگزار می‌شود، همین جشنواره حسنات است. تنها نیاز ما انسان‌ها نیازهای مادی نیست بخشی از نیازها معنوی است مانند دیده شدن. فیلمسازان جوان فیلم ساخته‌اند و منتظر معرفی و شناخته شدن هستند، پس این هم امر خیر است و نیازها را برطرف می‌کند.
احمدجو با اشاره به جشنواه فیلم کوتاه حسنات تصریح کرد: در این خیریه همگام با زمانه شدن و جامعه را نو کردن نشان داده شده است، زاون در روشنی چراغ این جشنواره تاثیر داشته است و امیدواریم سالیانی دراز این چراغ روشن بماند.
کیومرث پوراحمد متولد ۲۵ آذر ۱۳۲۸ در نجف‌آباد کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و تدوین‌گر ایرانی است.
خواهران غریب ، اتوبوس شب ، کفشهایم کو ، خانه دوست کجاست و سریال ماندگار قصه های مجید از ساخته های اوست.
امرالله احمدجو زاده ۱ دی ۱۳۳۲ اصفهان کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سینما و تلویزیون است.
سردار جنگل ، پشت کوه های بلند ، تنفگ سرپر و نیز سریال به یاد ماندنی روزی روزگاری از فعالیت های او در عرصه هنر هفتم است.
مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات با حضورمسئولان شهری و کشوری به همراه هنرمندان و فیلمسازان سینمای ایران شامگاه شنبه در مجتمع فرهنگی وهنری استاد فرشچیان اصفهان برگزارشد.
ششمین جشنواره ملی فیلم حسنات از 15 تا 18اسفند سالجاری با موضوع احسان و نیکوکاری در اصفهان برگزار می شود.
دراین جشنواره 127 فیلم ارائه می شود.
پ/8114/ 6022 / خبرنگار : امیر حسین اکبری - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.