در این یادداشت که به قلم رضا پورآزاد به رشته تحریر در آمد، می خوانیم: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که در برابرعوامل فشار بیرونی ازجمله تحریم، جنگ و حتی بحران‌ های مالی، قابلیت تاب‌ آوری و جبران داشته باشد، چنانچه اقتصاد هر کشوری مقاومتی باشد، می ‌تواند در برابراین عوامل، خود ترمیمی داشته باشد.
ادامه این یادداشت حاکیست: درحال حاضر در حوزه اقتصاد مقاومتی کشورمان، از سه معضل رنج می ‌بریم: 1- اتکاء دولت به درآمدهای نفتی به ‌جای درآمدهای عمومی 2- تربیت نیروی انسانی که دراین بخش نتوانستیم نیروی انسانی کارآفرین تربیت کنیم 3- درحوزه دانش و فناوری آن‌ گونه که باید و شاید نتوانستیم به تولید فناوری و تجاری ‌سازی مطلوب برسیم.
این روزنامه در ادامه نوشت: این سه حوزه پاشنه آشیل کشورمان در حوزه اقتصاد مقاومتی است که باید برای موفقیت هرچه بیشتر آن نسبت به سه موضوع یادشده اهتمام ویژه داشته باشیم، به عبارتی تا مادامی ‌که این سه وضعیت اصلاح نشود، نمی ‌توانیم به اقتصاد مقاومتی برسیم.
در ادامه این یادداشت آمده است: با توجه به وضعیت موجود باید گفت ادعای اینکه در ایران درزمینه اقتصاد مقاومتی به نقطه مطلوبی رسیده ‌ایم، با این شرایط رویا و تخیلی بیش نیست، با این‌ حال تلاش مدیران و متولیان امر در بخش های مختلف بر این است که با سیاست گذاری‌های صحیح به این هدف نزدیک شوند. کما اینکه در یک ارزیابی مقایسه ‌ای می ‌توان مدعی شد اصفهان درمسیر رسیدن به اقتصاد مقاومتی یک گام ازسایرشهرهای کشور جلوتر است.
ادامه این مطلب حاکیست: به هرترتیب امیدواریم با توجه هرچه بیشتر به موضوع کارآفرینی و تربیت افراد کارآفرین همچنین ایجاد بسترهای لازم جهت تولید، فناوری و تجاری سازی، مقوله اقتصاد مقاومتی را درکشورمان آن گونه که باید اجرا کنیم.
گ / 6020 / خبرنگار: علیرضا حکیمیان - انتشار دهنده : عمادی
کانال اطلاع رسانی : https://telegram.me/esfahanirna

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.