یوسف جلیلیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برجام که حدود یکسال از عمر آن می گذرد در کنار مزایا، معایبی نیز داشت اما در مجموع مزایای آن بیشتر و به نفع کشور بود.
وی افزود: از مزایای برجام تغییر دیدگاه بسیاری کشورها در برابر کشورمان بود که باب مذاکره و گفت و گو و همچنین هم افزایی و داد و ستد را باز کرد.
جلیلیان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مزایای برجام این بود که امکان صادرات و واردات با بسیاری از کشورها فراهم و این به رشد و رونق اقتصادی کشور کمک شایانی کرد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه دور شدن سایه تهدید از سر کشورمان نکته مثبت دیگری در جریان توافقنامه برجام بود، ادامه داد: صدور قطعنامه های متعدد، کشورمان را در موقعیت خطرناکی قرار داده بود.
وی افزود: پایبندی ایران به تعهدات خود بیانگر حقانیت و روراستی مسوولان کشور براساس اعتقادات دینی است و به دلیل اینکه طرف اصلی مذاکرات ایران به قول و قرارهای خود پایبند نبوده دلیل بر ناکارایی دستگاه دیپلماسی ما نمی شود.
جلیلیان یادآور شد: دولت و وزارت خارجه باید هم اکنون و در مقابل بدعهدی های آمریکایی ها واکنش مناسب از خود نشان دهند و بنا بر نوع برخورد طرفین مذاکره با برجام رفتار کند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermansha@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.