مجید تقیلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: مهم ترین ثمره برجام این بود که در نتیجه آن، اجماع جهانی علیه ایران که به واسطه سایه سنگین تبلیغات ضد ایرانی ایجاد شده بود، فرو ریخت به طوری که شکل گیری دوباره آن اجماع علیه کشور، ناممکن شده است.
وی بابیان اینکه به طور قطع در نتیجه اجرایی شدن بندهای توافق هسته ای، به مرور نتایج برجام ملموس تر می شود، خاطرنشان کرد: فارغ از نگاه درصدی و اینکه چه میزان از توافقات برجام تا کنون عملی شده است، عزم و اراده ایجاد شده در طرفین برای حل و فصل کردن مسائل با گفت و گو حائز توجه است.
تقیلو افزود: قدرت های جهانی به این نتیجه رسیدند که با زبان زور نمی توانند با ملت ایران برخورد کنند بنابراین با زبان احترام و گفت و گو پای میز مذاکره نشستند و این امر نیز از مهمترین بخش های برجام است.
وی بابیان اینکه متأسفانه مخالفان برجام در داخل کشور، منافع ملی را مورد توجه قرار نمی دهند، خاطرنشان کرد: چنانچه شاهد هستیم در کنار رژیم صهیونیستی و تندروهای حزب جمهوری خواه آمریکا،دلواپسان داخلی هم جزوجریان های مخالف برجام هستند که معتقدند توافق هسته ای، نتیجه ای برای کشور در پی نداشته است.
رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان زنجان گفت:به طورمعمول تا به حال پیش نیامده است که مخالفان دولت یازدهم، به موفقیت های مختلف اعم از برجام و غیربرجام این دولت نظر مثبتی داشته باشند درحالی که اگر موفقیتی همچون برجام توسط دلواپسان رخ می داد، شب و روز آن را با امکانات رسانه ای که در اختیار دارند تبلیغ می کردند.
وی افزود: مشکل دلواپسان و مخالفان دولت این است که آن ها ترجیح می دادند موفقیت هایی همچون برجام نباید از آن دولت یازدهم می شد.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.