به گزارش ایرنا، آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید در پیام تسلیت خود بیان کرد: ارتحال اسفناک چهره تابناک اسلام و ایران، مفسر نوپرداز قرآن کریم، مجاهد نستوه آیت ‌الله آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی ضایعه ‌ای بس عظیم و مصیبتی جبران ‌ناپذیر است.
رئیس حوزه علمیه اصفهان در این پیام که امروز در پایگاه اطلاع رسانی این مرجع منتشر شد افزود: شخصیت تاریخ‌ سازی، به لقاء پروردگار رحمان و رحیم شتافت که در تمام دوره عمر پر برکت خود، تنها به اعتلای اسلام و سربلندی ایران می‌ اندیشید و در این اندیشۀ بلند، تمام توان خود را در عرصه‌های گوناگون به کار گرفت و بی‌هیچ واهمه ‌ای به مصداق «وَ لا یَخافُونَ‏ لَوْمَةَ لائِمٍ» تا پایان عمر، از صراط مستقیم خدمت به اسلام و آرمان‌های متعالی آن، تخطی ننمود.

**آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در پیام تسلیتی به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: نیم قرن رنج و کوشش خالصانه ایشان ره ‌توشه خوبی برای لقای پروردگارسبحان خواهد بود.
**رسول زرگرپور، استاندار اصفهان در پیامی گفت: فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی برای نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران به آسانی جبران نخواهد شد.

**حیدرعلی عابدی، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پیامی آیت‌الله هاشمی را دانشمندی بزرگ، عالمی عالی‌قدر، مبارزی نستوه و تاریخ‌ساز معاصر که نامش به روشنی در پهنه تاریخ انقلاب اسلامی و ایران می‌درخشد عنوان کرد و افزود: ایشان عمر پر برکت خود را در راه مبارزه با ظلم و گسترش عدالت با ایثار و شهامت و عقلانیت و اعتدال سپری کرد و اکنون به دعوت حق لبیک گفت.
**ناهید تاج الدین نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در پیام تسلیتی گفت: خبر، جانکاه و طاقت فرسا بود و ماتم و اندوهی سترگ را درمیان بهت و حیرت بر شانه ها نهاد، آیت الله هاشمی رفسنجانی یاور شهیدان و مجاهدان دفاع مقدس، مرد روزهای سخت 'عبور از بحران ' و سیاست و مرد روزهای سرنوشت در گذشت.

**حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی درگذشت رفیق دیرین و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی و همکار نزدیک سالهای متمادی در عهد جمهوری اسلامی مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی رییس تشخیص مصلحت نظام که در شب وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه دیده از جهان فروبستند را به محضر مقام معظم رهبری و به ملت شریف ایران تسلیت گفت.
**فضل‌الله‌ صلواتی فعال سیاسی نیز در پیامی به این مناسبت، درگذشت آیت‌الله حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را به ملت ایران، به مبارزان و مجاهدان راه آزادی، به رنج کشیدگان و زندان رفته های دوران انقلاب و به خانواده مظلوم آن مرحوم، تسلیت گفت و از پیشگاه خدای بزرگ برای وی علو درجات خواستار شد.
**هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان نیز با انتشار پیامی، ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت و آن شخصیت را مبارزی خستگی ناپذیر، دانشمندی ارزنده، عالمی جلیل­القدر و یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب دانست که عمر پر برکت خود را در به ثمر نشاندن و بالندگی هرچه تمام­تر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران سپری کرد.
رئیس دانشگاه اصفهان در ادامه این پیام آورده است: نام، یاد، خیرخواهی­ها و آموزه­های آن یار مهربان و دلسوز اسلام، انقلاب و ایران همواره بر تارک انقلاب و ایران اسلامی خواهد درخشید و مجاهدت­های ایشان همواره به عنوان الگوی ارزنده­ای برای وفاداران به آرمان­های انقلاب اسلامی به یادگار در قلب­ها و ذهن­ها خواهد ماند.
**اسفندیار تاجمیری، فرماندار شهرستان برخوار نیز در پیامی، آیت الله رفسنجانی را شخصیتی جامع الاطراف و دارای جایگاه معنوی، سیاسی و اجرایی در تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی برشمرد که نگاه عقلانی، روحیه میهن دوستی، سازندگی و حرکت دادن کشور به سمت تعالی و پیشرفت از نقاط عطف زندگی سیاسی و اجتماعی ایشان و زمینه ساز پیشرفت کشور و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

** معاون استاندار و فرماندارنجف آباد طی پیامی درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.
مظفر نجفی گفت: خبر درگذشت جانسوز مجاهد نستوه، حضرت آیت ا... هاشمی رفسنجانی یاردیرین امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، یاور دولت محترم تدبیر و امید و سردار سازندگی کشور که همه عمر خود را وقف انقلاب اسلامی و آبادانی ایران عزیز در همه عرصه ها نمودند موجب تأثر و تألم شدید گردید.
**سید علی نکویی زهرایی، رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان در پیامی، ارتحال تاسف انگیز یاور صدیق انقلاب و امام، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را ضایعه بزرگ و ثلمه ای جبران ناپذیر دانست.
وی در این پیام افزود: مرحوم آیت الله هاشمی از آغاز نهضت در خدمت انقلاب و در کنار امام امت تمام سختی ها و نامردمی های ستمشاهی را به جان خرید و در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یکی از استوانه های اصلی با قبول مسئولیت مهم و حضور مؤثر در دفاع مقدس به شایسته ترین وجه انجام وظیفه کرد.
**سید حسن قاضی عسگر، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان نیز در پیامی گفت: داغی تازه بر دل مومنان نشست و خبر تأثرانگیز رحلت ناگهانی عالمی متقی و فقیهی وارسته از زخارف دنیا، اسوه جهاد و تلاش و مقاومت و وفاداری و صبر در برابر نا ملایمات، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، ایران را در بهت و حیرت و تاسف و تالم فرو برد و سردار سازندگی را در شب رحلت امیر کبیر بزرگ مرد عصر قاجار، جاودانه تر کرد.
**سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی نیز در پیامی عنوان کرد : بار دیگر ضربه‌ای سخت بر پیکر درخت تناور انقلاب اسلامی وارد شد، یار دیرین امام و انقلاب، سیاست‌مدار برجسته ایرانی و مجتهد مجاهد حضرت آیت‌الله حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی دعوت حق را لبیک گفت و روی در نقاب خاک کشید.
در این پیام آمده است: بی تردید آقای هاشمی رفسنجانی از معدود سیاست‌مداران هوشمندی بود که نقشی تاثیرگذار در همه مقاطع تاریخی و حساس ایران پس از انقلاب بازی کرد و نام و نشان خود را در کتاب خاطرات انقلاب اسلامی ماندگار کرد.
**شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان نیز در پیامی رحلت یاردیرین بنیان‌گذار راحل انقلاب اسلامی، امام خمینی (قدس سره) و همراه وفادار نظام و رهبری را تسلیت گفت و عروج ناگهانی آن عالم جلیل‌القدر، مبارزخستگی ناپذیر، سردار به حق سازندگی و پیشرفت ایران، تکیه‌گاه اصلاح‌طلبی و اعتدال‌گرایی که سال‌ها منشا خدمات ارزشمند و پرثمر را با مسوولیت‌های خطیر بودند را موجب تاثر و تاسف دانست.
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان در این پیام افزود: بر خود وظیفه می‌دانیم که با حضور در مراسم‌های تکریم و ترحیم حضرتشان، با دلی آکنده از غم و اندوه تسلابخش آحاد مردم عزادار باشیم.

**انجمن اسلامی مهندسان ایران (اصفهان) نیز در پیامی، رحلت مجاهد نستوه و یار دیرین امام حضرت ایت اله هاشمی رفسنجانی که از استوانه های انقلاب و نظام بود و در طول عمر با برکت خود همچون امیر کبیر باعث خدمات عظیمی به ایران شد را به ملت شریف ایران بخصوص بیت مکرم ایشان تسلیت عرض کرد و برای بازماندگان از درگاه خداوند منان صبرو اجر وبرای آن مرحوم طلب مغفرت خواستار شد.
**جامعه ورزشی استان اصفهان، همچون دیگر اقشار جامعه ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام (ره) و رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی شب گذشته در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
گ/6994 خبرنگار : آرزو فلاح - باز نشر : سلطانمرادی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.