کریم حمیدوند روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا منشور حقوق شهروندی را از مهمترین دستاوردهای سیاسی دولت ارزیابی کرد و افزود: دولت تدبیر در عهدی که از همان روزهای آغاز به کار خود با مردم بسته ، وفادار مانده و پس از به انجام رسیدن برجام ، آشنا نمودن مردم با حقوق خود به منظور استیفای حقوق شهروندی را در دستور کار خود قرار داده است .
وی حقوق شهروندی را برگرفته از قانون اساسی و منبعث از دیدگاه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری ذکر کرد و افزود: طبق قانون اساسی و در نگاه بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب ، در حکومت جمهوری اسلامی مردم دارای جایگاه ویژه و برجسته ای هستند که همواره از آنان به عنوان صاحبان اصلی انقلاب نام برده می شود .
وی افزود: در تداوم این نگرش به مردم، دولت نیز قائل به این رویکرد است که مردم باید به حق و حقوق طبیعی و اولیه خود آشنا باشند چرا که لازمه استیفای حقوق شهروندی در درجه اول آشنایی با این حقوق است.
وی اظهار کرد: رئیس جمهور در گام اولیه ، منشور حقوق شهروندی را که بخشی از اهداف و برنامه های اولیه خود می باشد را برای شناخت بیشتر مردم از حقوق خود تدوین کرد.
وی افزود: در این منشور تمامی شعارهای دمکراتیکی که کشورهای غربی از آن تحت عنوان حقوق بشر صحبت می کنند و گاهی اوقات به عنوان حربه ای علیه جمهوری اسلامی به کار می برند با دیدگاهی دینی و اسلامی نشات گرفته از انقلاب اسلامی گنجانده شده که می تواند نگاه جمهوری اسلامی را به مساله حقوق بشر روشن سازد .
فرماندار نهاوند با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی برگرفته از قانون اساسی است و چیزی جدای از آن نمی باشد گفت: در این منشور حقوق اقوام و اقلیتها، حق آزادی بیان و اندیشه ، حق کرامت و برابری انسانها و حق مشارکت آنان در سرنوشت خویش و برخورداری انسانها از دادخواهی عادلانه ، مالکیت و اشتغال و حفظ حریم خصوصی ، و حق تشکیل اجتماعات و راهپیمائی ها لحاظ شده که البته همه اینها برگرفته از قانون اساسی جمهوری اسلامی می باشد که برای استیفا و شناخت بیشتر مردم و جامعه و پایبندی دولت در اجرای آنها متذکر شده است.
نماینده عالی دولت در نهاوند افزود: در این منشور دولت نشان داد که مردم و استیفای حقوق مطرح شده آنان در قانون اساسی و کرامت و آزادی و برابر انسانها در پیشگاه قانون از اهداف اصلی اوست و در این راستا به عهدی که در این رابطه با مردم بسته پایبند بوده است .
وی افزود: علاوه بر این دولت نشان داد که در کنار توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و توسعه اقتصادی جامعه ، توجه وافری به بحث توسعه سیاسی و آگاهی بخشی به جامعه دارد زیرا یکی از مهمترین شاخصهای توسعه سیاسی گسترش آگاهی و توسعه فرهنگ سیاسی مردم می باشد که منشور حقوق شهروندی در این زمینه یک گام اساسی و مهم محسوب می شود .
فرماندار نهاوند در ادامه با اشاره به دستاورد مهم دولت در زمینه ناکام گذاشتن سیاست ایران هراسی دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین اهداف و برنامه های دولت از ابتدا تاکنون ، مناسب سازی روابط خود با دنیا با شناخت درست از جهان و دیدن واقعیت های بین المللی بود .
وی گفت: با این نگرش دولت به مبارزه با چالشهایی که در اثر سوء مدیریتها و سیاستهای گاها اشتباه برای جامعه رقم زده شد بر آمد که عمده ترین این چالشها بحث هسته ای بود که متاثر از شناخت نادرست از جهان واقع و روابط حاکم بر مناسبات بین المللی در بوجود آمدن قطعنامه ها و متعاقب آن تحریمهای ظالمانه و ناعادلانه بود .
وی اظهار کرد: دولت و تیم دیپلماسی آن با توجه به فرمایشات و راهنمایی های گرانقدر رهبر معظم انقلاب برای خروج از این چالش و ارائه راهکاری متناسب با شان و جایگاه نظام جمهوری اسلامی گام برداشت که ماحصل آن به نتیجه رسیدن مذاکرات بین المللی و به ثمر رسیدن برجام بود.
وی گفت: برجام خوشبختانه اهداف دشمنان خارجی و داخلی انقلاب را ناکام گذاشت و سیاست ایران هراسی که در دنیا بر علیه ما شکل گرفته بود را از بین برد و می بینیم که با اجرای برجام فضای مناسب کسب و کار اقتصادی و چه به لحاظ عینی و چه به لحاظ ذهنی حاکم بر جامعه شده است .
7525/6993 *خبرنگار : وحید سیفی*انتشار : اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.