به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه کاشان در پیامی آورده است: رحلت جانگداز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی دانشمند بزرگ، عالم عالیقدر، مبارز نستوه و یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و از پیشگامان مبارزه و نهضت عظیم امام راحل و از جمله افراد برجسته انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، مایه تاسف، تاثر و تالم عمیق اینجانب شد.
حمید رضا مومنیان افزوده است: این یار وفادار انقلاب و مردم، همواره و همیشه و در تمامی دوران های پر فراز و نشیب زندگی پر ثمرش و در مسئولیت های حساس و خطیر خود در هدایت مسیر توسعه و پیشرفت ایران و انقلاب، تلاشی وافر داشتند و همواره با نگاهی عمیق و تیزبین که یکی از ویژگی های خاص آن فقید سعید بود، علاوه بر توجه و دقت نظر در تمامی عرصه های اقتصادی و اجتماعی کشور ایران نقشی بسزا و موثر برای عبور کشور از تنگناهای صعب العبور در مقاطع خاص داشتند.
پیام حاکیست: اینجانب این ضایعه عظیم و دردناک را به محضر مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و به تمامی آحاد ملت شریف ایران به خصوص به خانواده مکرم ایشان تسلیت عرض کرده و از در گاه حضرت سبحان برای روح بلند آن عزیز از دست رفته علو درجات را خواستارم.

** حجج اسلام روح الله امینی و علیرضا قاسمی ائمه جمعه شهرهای نطنز و بادرود نیز در پیام های تسلیت خود آورده اند: در شب شهادت حضرت فاطمه معصومه (س) خبر درگذشت عالم مجاهد و نستوه ،حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی همه را اندوهگین کرد.
در این پیام ها آمده است: آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول دوران مبارزه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با تحمل شکنجه های ساواک و استقامت مثال زدنی همراه با امام راحل یکی از شخصیت های موثر در پیروزی انقلاب بود.
ایشان بعد از پیروزی انقلاب همواره در کنار امام راحل و با تدبیر و با قبول مسئولیت های خطیر یکی از استوانه های نظام به شمار می رفت و پس از رحلت امام خمینی نیز با همراهی مقام معظم رهبری و به عنوان رئیس جمهوری،رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش وافر کرد.

**نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیامی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.
درپیام سید جواد ساداتی نژاد آمده است: آیت الله هاشمی رفسنجانی مجاهد، مبارز انقلابی و یار دیرین حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بود.

** نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی نیز درگذشت یار دیرین امام (ره) و رهبر معظم انقلاب را تسلیت گفت.
مرتضی صفاری نطنزی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی،عالم مجاهد و مبارز انقلابی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به مقام معظم رهبری و ملت غیور ایران تسلیت گفته و برای آن مرحوم غفران واسعه الهی را مسئلت کرده است.

** حجت الاسلام والمسلمین حسن دهشیری امام جمعه اردستان نیز به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیامی آورد: ارتحال عالم مجاهد و یار دیرین امام (ره) و مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی
را به رهبری معظم و ملت شریف ایران، تسلیت و تعزیت عرض کرده و آمرزش و غفـران الهی را برای ایشان مسئلت می کنم.

**فرماندار آران و بیدگل نیز با صدور پیامی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به رهبر معظم انقلاب، ملت بزرگ ایران و خاندان شریف ایشان تسلیت گفت.
ابوالفضل معینی نژاد در این پیام آورده است: این بزرگ مرد تاریخ معاصر ایران ،عمر پربرکت خویش را در راه مبارزه با رژیم ستمشاهی و بعد از پیروزی انقلاب در جهت استقرار و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با خدمتگزاری صادقانه و خالصانه به مردم در سنگرها و میادین حساس و کلیدی نظام سپری کرد.
وی افزوده است: اینجانب رحلت جانگداز ایشان را به محضر رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای، رییس جمهوری، ملت شریف و سربلند ایران اسلامی و از جمله مردم انقلابی، آگاه و ولایتمدار شهرستان آران و بیدگل تسلیت گفته و از خداوند برای آن عالم مجاهد رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسئلت دارم.
7408/6136/7430/7431 * خبرنگاران: یوسف صائب* رحمت الله کاملی بادی، رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* لینک جستجو کانال ایرنا کاشان در تلگرام: irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.