الف: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** پیشنهاد 28 دی ماه جاری برای رها سازی آب زاینده رود مهمترین خبر محلی مورد توجه رسانه ها و فضای مجازی در 24 ساعت گذشته بود.
مدیر صنف کشاورزان استان اصفهان به ایرنا گفت که کمیته پنج نفره ، 28 دی را به عنوان زمان رهاسازی آب زاینده رود برای انجام کشت پائیزه دوم به شورای هماهنگی زاینده رود پیشنهاد داد.
از طرفی برخی رسانه ها به نقل از یکی از مسئولان سازمان آب منطقه ای اصفهان اعلام کردند که هنوز زمان رها سازی آب زاینده رود، قطعی نیست.
اخبار و مطالبی نیز در 24 ساعت گذشته به نقل از برخی کارشناسان و مسئولان درباره وضعیت زاینده رود و سوء مدیریت های صورت گرفته درباره آن نیز منتشر شده است.
*** رها شدن یک نوزاد در یکی از خیابان های شهر مبارکه نیز خبری بود که در 24 ساعت گذشته به سرعت در شبکه های مجازی منتشر شد.
این خبر و تصاویر آن حاکی از رها کردن یک نوزاد 2 روزه در مبارکه است که مادر وی یادداشتی را بر روی نوزاد مبنی بر درخواست نگهداری از این کودک، قرار داده است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه به ایرنا گفت: این نوزاد ، شب سه شنبه دریکی از کوچه های این شهر همراه با وسایل لازم گذاشته شده بود و در نامه همراه وی، از یاینده خواسته شده که از این نوزاد نگهداری کند.
*** کشف انبار قرص و سم برنج تاریخ مصرف گذشته در حومه اصفهان ، رشد مصرف بنزین در استان اصفهان در 9 ماه گذشته تا کنون و گسترش زمینه استفاده از محصول های ذوب آهن اصفهان در طرح های بزرگ عراق از دیگر اخبار محلی مورد توجه شبکه های مجازی بود.

ب: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** اظهارات یکی از نماینده های مجلس درباره نامه رئیس جمهوری به رئیس قوه قضائیه درباره پرونده بابک زنجانی از اخبار ملی مورد توجه شبکه های مجازی بود.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در تشریح محورها و جزییات دیدار کمیسیون متبوع خود با رییس جمهوری گفته است که وی (حسن روحانی)، در ابتدای دستگیری بابک زنجانی نامه ای به آملی لاریجانی با این مضمون که پرونده زنجانی را به وزرات اطلاعات بدهید، نوشته است و استدلال های خود درباره این درخواست را نیز بیان کرد.
به گفته این نماینده مجلس، آقای روحانی مطرح کرد که بعد از نامه در دیداری حضور با رییس قوه قضاییه نیز این درخواست را داده است.
*** ادامه واکنش ها به قطع شدن صادرات گاز از ترکمنستان به ایران نیز از جمله اخبار مورد توجه شبکه های مجازی در 24 ساعت گذشته بود.
وزارت امور خارجه ترکمنستان اعلام کرد که عشق آباد که سالیانه حدود 9 میلیارد متر مکعب گاز به ایران صادر می کند، چون پول طلب قبلی خود از سال 2013 را از شرکت ملی گاز ایران دریافت نکرده، صادرات گاز خود را قطع کرده است. این وزارتخانه در عین حال مبلغ بستانکاری خود از ایران را فاش نکرد.
از طرفی شرکت ملی گاز ایران دخالت وزارت امورخارجه ترکمنستان در دعوای حقوقی میان این شرکت و شرکت ترکمن گاز را خلاف صریح مفاد قرارداد دو کشور دانست و اعلام کرد که به دلیل بی نتیجه بودن مذاکرات دوجانبه برای حل اختلافات، ایران شکایت از شرکت ترکمن گاز در مراجع داوری بین المللی را در دستور کار قرار داده است.
*** افزایش وام مسکن از 30 به 40 میلیون تومان، بازداشت دو بدهکار کلان در حوزه ورزشی و صادرات در کشور و پشتیبانی نکردن تلگرام از نسخه های اندروید قدیمی نیز از دیگر اخبار مورد توجه شبکه های مجازی بود.
گ/301 / 56
کانال اطلاع رسانی : https://telegram.me/esfahanirna

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.