مجید منعم زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امسال ۱۶ استاد برتر از اساتید دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به عنوان استاد نمونه وزارت علوم انتخاب شدند، اظهار داشت: در این بین دکتر محمد الماسی کاشی عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه کاشان نیز در کنار ۱۵ استاد دیگر از دانشگاه‌های دیگر به عنوان استاد نمونه وزارت علوم معرفی و از طرف وزیر علوم از تلاش‌ها و فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فناورانه این استاد دانشگاه کاشان قدردانی شد.

وی با اشاره به اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی این محقق دانشگاه کاشان ابراز داشت: از جمله اقدامات این استاد دانشگاه کاشان تأسیس شرکت دانش بنیان مغناطیس کویر در راستای عدم وابستگی به بیگانگان برای تولید دستگاه‌های مغناطومتر است.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان با بیان اینکه دستگاه‌های تولید شده در این شرکت نیاز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی داخل کشور به این دستگاه را تأمین می‌کند، تصریح کرد: مهمترین حوزه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی این استاد تمام دانشگاه کاشان فیلم‌های نازک مغناطیسی و نانوسیم‌های مغناطیسی است.

کشف روشی تازه برای نگهداری و انبارداری گل محمدی برای اولین بار در جهان

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از کشف روشی تازه برای نگهداری و انبارداری گل محمدی تازه در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی قمصر دانشگاه کاشان خبر داد و خاطرنشان کرد: با استفاده از این روش نگهداری گل محمدی تازه، انبارداری و صادرات آن امکانپذیر شده است.

منعم زاده با اشاره به این پژوهش با سرپرستی مشترک سعید معصوم و مریم اخباری انجام شده است، بیان داشت: با انجام این پژوهش توسط این دو عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان و دیگر همکارانشان نگهداری گل محمدی به مدت چند روز تا دو هفته بدون افت کیفیت و کمیت اسانس امکانپذیر شد.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان با بیان اینکه این پژوهش برای اولین بار در دنیا ارائه و نتایج آن اعلام شد، اضافه کرد: با بکارگیری نتایج این تحقیق در صنعت، بزرگترین مسئله موجود در صنایع وابسته به گل محمدی که عدم امکان نگهداری و افت کیفیت و کمیت اسانس در طول زمان بعد از برداشت است حل می‌شود.

تحولی بزرگ در اقتصاد صنعت گلاب‌گیری

وی با اشاره به اینکه این موضوع به معنای تحولی بزرگ در اقتصاد صنعت گلاب‌گیری است، افزود: بر خلاف روال عادی، پس از نگهداری گل‌های چیده شده با این روش نه تنها شاهد افت بازده استخراج اسانس نخواهیم بود بلکه امکان افزایش کیفیت و کمیت اسانس به دست آمده از آن نیز وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.