سید حجت‌الله موسوی روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونای شهرستان سمیرم در شبکه بهداشت و درمان اظهار داشت: مشارکت خوب و گسترده مردم در این طرح در کنار راه‌اندازی پایگاه ۱۶ ساعته سلامت در همین مجموعه، عوامل مهم این توفیق است.

وی با اشاره به ورود عشایر به ییلاق و مستقر شدن آنها در مناطق عشایری گفت: مجموعه بهداشت و درمان برنامه دقیقی برای مدیریت اختصاصی عشایر در موضوع کرونا دارد به گونه‌ای که سه پروتکل بهداشتی از غربالگری تا بیماریابی و درمان برای جامعه عشایری تدارک و تعریف شده و سازمان‌هایی که در این زمینه وظایفی دارند نیز در ابلاغیه‌ها برای همکاری و هماهنگی مدیریت کرونا مشخص شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم در ادامه همین پیوند اظهار داشت: جامعه عشایری جمعیتی بین ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر هستند که پراکندگی آنها مشکل اصلی ستاد مدیریت کروناست.

دکتر علی‌اصغر صبوحی گفت: برای همین منظور تامین خودرو از سوی ستاد مدیریت کرونا برای امور جاری درمان و سلامت در این روزها ضروری است.

مسوول خدمات شهری شهرداری سمیرم در همین رابطه اظهار داشت: ۲منطقه برای دوره گردها و خودروهای آنان در شهر سمیرم در نظر گرفته‌ایم.

محمدعلی آصفی افزود: این افراد باید با شناسه و نوع فعالیت مشخص در این دو منطقه مستقر شوند و فعالیت کنند.

توزیع و فروش زولبیا و بامیه موضوع دیگری بود که در این جلسه مطرح شد و سرپرست اداره تعزیرات حکومتی سمیرم تاکید کرد: عرضه این نوع شیرینی بدون برچسب مشخصات و سیب سلامت در مغازه‌ها و سوپر مارکت ها ممنوع است.

ابوالفضل صفار افزود: امروزه عده‌ای تعطیلی روزهای کرونایی یا ترس از همین بیماری را مطرح می‌کنند تا به نوعی قانون و دستورالعمل‌ها، از جمله گرفتن مجوزهای بهداشتی و استانداردها را دور بزنند.

بخش بهداشت و درمان منطقه سمیرم دارای ۳۶ خانه بهداشت، ۶ پایگاه سلامت روستایی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و یک بیمارستان ۸۶ تختخوابی(بیمارستان سیدالشهدا) در کنار درمانگاه شهید پیرمرادیان سپاه این شهرستان است.

سمیرم با ۱۰۰ هزار جمعیت ثابت و عشایری، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

تاکنون بیش از ۹۷ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از ۶ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.