محمد کاظمی نسب عصر پنجشنبه در ستاد مبارزه با کرونا با قدردانی از تلاش اعضای ستاد و جهادگران سلامت افزود: برای مقابله با این ویروس کار گروه بهداشت و درمان و پشتیبانی تعیین شد که در هر یک از کمیته ها افراد فعالیت های مختلفی انجام می دهند.

فرماندار ابرکوه با اشاره به اینکه این شهرستان در تمامی بخش های مربوط به ستاد کرونا ، پیشگام بود ، ادامه داد: در همان اواسط کار و بعضا خیلی زودتر از استان کارها سازماندهی شد و مجموعه تلاش ها باعث شد، ویروس را  مدیریت و کنترل کنیم.

فرماندار ابرکوه اضافه کرد: با وجود همه مشکلات، وضعیت درمان در بیمارستان با توجه به نبود زیرساخت های درمانی مثل سی. تی. اسکن و بخش آی . سی . یو (  ICU) به شدت نگران کننده بود، ولی در بخش های مختلف عملکرد خوبی ارایه شد.

فرماندار ابرکوه همچنین با قدردانی از خیران گفت: در مقابله با شیوع بیماری ، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افراد خیر کمک های نقدی و غیرنقدی اهدا کردند. 

وی رزمایش دفاع بیولوژیک و ضد عفونی معابر توسط نیروهای ناحیه مقاومت بسیج ، برپایی نقاهتگاه  توسط گردان امام حسین (ع)، غربالگری توسط جمعیت هلال احمر و مرکز بهداشت ، ساماندهی فعالیت

گروه های جهادی، تولید و توزیع اقلام بهداشتی ، سبدهای معیشتی ، اطلاع رسانی توسط خبرگزاری ها و پایگاه های خبری را بخشی از فعالیت ها برشمرد.

همچنین رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه گفت: بیماری کرونا که ۲ ماه قبل وارد زندگی مردم شد، مشکلاتی ایجاد کرد و با اجرای برنامه ها و اقدامات مناسب در راستای سیاست های کشوری وظیفه خود را انجام دادیم.

دکتر عبدالحسین اکرمی با اشاره به اینکه این شهرستان شاهد رفت و آمدهای زیادی از شهرهای آلوده در اوایل بود، گفت: با توجه به  اطلاع رسانی و غربالگری ، نگذاشتیم شرایط برخی شهرهای استان اینجا تکرار شود.

وی اظهار کرد: حساس سازی و آگاه سازی مردم ، آموزش نیروها و مردم از طریق رسانه ها ، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری ، فضای مجازی و تبلیغات در این مورد انجام شد.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد جمعیت شهرستان زیرپوشش طرح غربالگری قرار گرفتند ،افزود: تنها حدود هزار نفر غربالگری نشدند که آن هم به خاطر مشکلات تلفن بود.

اکرمی با بیان اینکه این طرح تأثیر خوبی داشت افزود: این ویروس باعث شد ، خانواده ها حساس شوند و 

همکاری کنند و در اجرای آن تعدادی از افراد مشکوک هم شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع شدند .

رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه با تاکید بر اینکه همه این اقدامات و تلاش ها در راستای کنترل و قطع زنجیره انتقال بیماری انجام شد خاطرنشان کرد: در حوزه پشتیبانی تجهیزات در اوایل کمبودهایی وجود داشت، هم اکنون با حمایت هایی که انجام شد در تأمین مسائل مالی و تامین ملزومات پزشکی فعلا مشکلی نداریم .

این مسوول با بیان اینکه در کنترل کرونا، بیماریابی افراد خیلی مهم است ، ادامه داد: قطع زنجیره یعنی مردم در خانه بمانند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و از سوی دیگر باید بیماران را پیدا  و کنترل کنیم که موجب انتقال به اطرافیان نشوند.

وی  اضافه کرد: همچنین یک بخش بیمارستانی با ۲۵ تخت برای بیماران کرونایی  و ۲ دستگاه آمبولانس هم برای اعزام آنها در نظر گرفته شد.

همچنین فرمانده انتظامی ابرکوه  گفت:  چهار پست کنترل تردد از  فارس به استان یزد، ورودی به ابرکوه ، خاتم  و ورودی بخش بهمن که هم بحث غربالگری و هم تشدید کنترل بود ایجاد شد.

سرهنگ سعید زینلی ادامه داد: با تلاش و همکاری نیروها ۲۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی عبوری کنترل شد که از این تعداد هزار و ۴۳۰ دستگاه به شهرهای اولیه خود بازگردانده شد.

وی همچنین افزود: ۲۵ مورد گشت مشترک با اصناف، دادستانی، تعزیرات، مرکز بهداشت انجام و در این زمینه  ۳۱ مغازه هم به علت تخلفات بهداشتی و سرپیچی از مصوبات ستاد مقابله با کرونا پملب شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

همچنین رییس  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ظهر پنجشنبه اعلام کرد: تاکنون ۸۷ هزار و ۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۹۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فوتی ها به  پنج هزار و ۴۸۱ تن رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: از دیروز تا ظهر امروز( چهارم اردیبهشت ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۳۰  بیمار جدید مبتلا به کووید - ۱۹(کرونا) در کشور شناسایی شدند .

وی گفت: تاکنون ۶۴ هزار و ۸۴۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و ۱۰۵ نفر تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت اظهارکرد: تاکنون ۳۸۹ هزار و ۵۰۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ انجام شد.

وی بیان کرد: گرچه شاهد نزول تدریجی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا هستیم، اما قطعا باید بهداشت عمومی و فردی رعایت شود و لغو تردد و سفرهای غیرضروری هم در دستور کار باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.