سعید باقری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا  خاطرنشان کرد: مهاجرت نیروی‌های غیر بومی از شهرستان زیاد است و هر روز تقاضای نقل و انتقالات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هیچکدام از مدارس شهرستان همزمان با شروع سال تحصیلی بدون معلم نیست اظهار داشت: کمبود معلم را با استفاده از نیروهای حق التدریس و سرباز معلم تکمیل و جایگزین کردیم.

وی گفت: باید مجوزهایی برای استخدام نیروهای جدید به آموزش و پرورش مبارکه اختصاص داده شود تا کمبود نیروی انسانی  حل شود.

مدیر آموزش و پرورش مبارکه افزود: توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده دانش آموزان از طریق آموزش و پرورش در شهریور  انجام خواهد شد.

۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های آموزش و پرورش مبارکه هزینه شد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مبارکه گفت : ۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام آموزشی و خرید تجهیزات مدارس این شهرستان در سال گذشته هزینه شد.   

باقری افزود: خانه معلم و مجموعه فرهنگیان، مدرسه سردار سلیمانی، آموزشگاه دخترانه استاد شهریار، کلینیک دندانپزشکی فرهنگیان، آموزشگاه آفرینش دیزیچه، آموزشگاه امام سجاد طالخونچه و سه مدرسه در زیباشهر از جمله این طرح‌ها هستند که برخی از آنها پنج تا ۲۰ سال متوقف بودند.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد عملیات عمرانی طرح‌های نیمه تمام آموزش و پرورش شهرستان مبارکه تا ابتدای مهر سال جاری به اتمام خواهد رسید.

به گفته وی پنج درصد طرح‌های عمرانی و آموزشی باقیمانده شامل ورزشگاه طلوع دهنو و پژوهش‌سرای دانش آموزی است که امیدواریم به زودی با حضور پیمانکار و کمک اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان انجام شود.

مدیر آموزش و پرورش مبارکه با بیان اینکه کارهای بهتری باید در این شهرستان انجام شود افزود: تعداد زیادی از مدارس شهرستان مبارکه فرسوده و تخریبی هستند و نیاز به بازسازی دارند.

وی اضافه کرد: خیران، اداره کل نوسازی و تجهیزمدارس و صنایع استان باید برای بازسازی و نوسازی مدارس شهرستان مبارکه وارد میدان شوند.

باقری تصریح کرد: یک نفر به تنهایی توان انجام کارهای مختلف را ندارد و مدیر موفق باید با نماینده، فرماندار، امام جمعه، سایر دستگاه‌ها و مردم شهرستان تعامل داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مبارکه ۱۰۷ زمین و ساختمان‌های بلا استفاده دارد بیان کرد: زمین‌های زیادی در اختیار داریم و مقرر شده این زمین‌های مازاد را که نیاز نداریم تبدیل به احسن کنیم و از طریق تعامل با شهرداری و فروش آنها، برای دیگر مدارس هزینه کنیم.

از مجموع سه هزار فرهنگی در شهرستان مبارکه یک‌هزار نفر بازنشسته  و ۲ هزار نفر مشغول به خدمت هستند.

در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ بیش از ۲۷ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۲۵۳ آموزشگاه شهرستان مبارکه مشغول به تحصیل هستند.

شهرستان مبارکه با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.