مسعود دهقانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اصنافی که مجوز بازگشایی دارند باید در سامانه سلامت ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند، اظهار داشت: صاحبان این مشاغل باید بعد از دریافت کد رهگیری آن را چاپ و در واحد صنفی خود در معرض دید عموم قرار دهند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۵ هزار واحد صنفی در کاشان ابراز داشت: از این تعداد حدود ۱۲ هزار صنف با دریافت مجوزهای قانونی اجازه فعالیت دارند.

مدیر مرکز بهداشت شهرستان کاشان از ثبت نام بیشتر اصناف کاشان در سامانه سلامت خبر داد و تصریح کرد: صاحبان واحدهای صنفی که کد رهگیری چاپ شده را در مغازه خود نصب کرده‌اند ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا هستند.

وی با بیان اینکه رعایت مسائل بهداشتی فردی و عمومی و حفظ فاصله اجتماعی باید به یک مطالبه عمومی در بین مردم تبدیل شود، خاطرنشان کرد: مبارزه با کرونا یک همت و عزم ملی را می‌طلبد و بر همین مبنا مردم مهمترین و اصلی ترین نقش را ایفا می‌کنند.

دهقانی از ۷۸۹ مورد بازرسی نامحسوس از واحدهای صنفی کاشان خبر داد و بیان داشت: در ۱۲۱ مورد از بازرسی‌های انجام شده گزارش تخلف داشته است که بعد از توصیه مأموران بازرسی بهداشت این تخلف‌ها به ۵۷ مورد کاهش پیدا کرد.

مدیر مرکز بهداشت شهرستان کاشان همچنین از وجود ۳۰۰ واحد صنفی نانوایی در کاشان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۹۰ درصد آنها مجهز به کارت خوان شده‌اند.

وی با اشاره به بازرسی‌های پیوسته و منظم مأموران بهداشتی شهرستان کاشان از نانوایی‌های سطح شهر افزود: با توجه به بازرسی‌ها تاکنون ۱۵۰ واحد اخطار و تذکر، ۱۰ واحد به دادگاه معرفی و سه واحد هم به دلیل تخلف و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده‌اند.

دهقانی ضمن دعوت مردم برای مشارکت در نظارت بر واحدهای صنفی به خصوص نانوایی‌ها تاکید کرد: همشهریان کاشانی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۹۰ به اطلاع برسانند تا اقدامات لازم برای بازرسی از آن واحدها انجام شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.