حمیدرضا فولادگر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ظرفیت‌ها شامل حوزه نیروی انسانی، تجهیزات و بهره‌گیری بیشتر از بخش‌های مختلف تولید انرژی از جمله معادن، صنایع غذایی، گاز، پتروشیمی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و سایر موارد است.

وی با بیان اینکه مهمترین راه برون رفت از مشکلات کشور، پرداختن و در اولویت گذاشتن مسائل اقتصادی و ظرفیت‌های موجود است و گفت: مقوله جهش تولید در شرایط فعلی راهکار مهمی برای خروج و رهایی از مشکلات مرتبط با وضعیت اقتصادی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقوله تولید در سالهای قبل به عناوین دیگر مطرح شد و اقداماتی در مجلس و دولت صورت گرفت ولی بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب این مهم باید با بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های موجود به صورت ویژه‌تر در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآورشد: در شرایط فعلی که درآمدهای نفتی کاهش شدیدی داشته است حمایت و توجه به رونق تولید باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد که با تحقق کامل شعار سال می‌توان بر بسیاری از مشکلات کشور در زمینه اشتغال و بیکاری فائق آمد.

به تاکید وی  همه موانع و چالش‌های موجود در مسیر تولید باید با همفکری و همراهی  صاحب‌نظران و فعالان اقتصادی و استادان دانشگاه شناسایی و رفع شود.

فولادگر با اشاره به اینکه مجلس دهم در زمینه تحقق جهش تولید تمام توان خود را بکار خواهد گرفت افزود: اولویت مجلس یازدهم باید مقوله تولید و بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های اقتصادی کشور در بخش‌های مختلف باشد.

وی تاکید کرد: دولت همچنان باید برای بهبود فضای کسب و کار و زمینه‌سازی برای جهش کامل تولید با رفع موانع اقتصادی در میدان حاضر باشد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور به شمار می‌آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.