علیرضا نصیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: لوله کشی خط گاز به ۱۳ شهرک صنعتی از جمله شکوهیه، محمودآباد و سلفچگان که مصرف بالایی دارند صورت گرفته است.

وی با بیان این که گازرسانی به صنایع طی پنج طرح فعال در سطح قم دنبال می شود، اضافه کرد: خوشه های مرتبط با بخش گازرسانی به صنایع فعال هستند و امیدواریم در پایان سال ۹۹ صنایعی که از نعمت گاز بهره مند نیستند به شبکه گاز متصل شوند.

به گفته وی، سه مجتمع کشت گلخانه ای رزبند، کوثر و قبادبزن قم نیز که از مجتمع های فعال بزرگ محسوب می شوند، از نعمت گاز بهره مند هستند.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند؛ قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

نصیری در ادامه با بیان این که در حال حاضر استان قم پایلوت کشوری چند طرح ملی است، بیان کرد: طرح «سامگ» سامانه ارتباط مشترکان با گاز از جمله این طرح هاست و بر اساس آن تمام فرآیندها و خدماتی که شرکت گاز ارائه می نماید، به دفاتر پیشخوان واگذار شده است.

وی افزود: با بهره برداری رسمی از این طرح که در هفته دولت انجام می شود، ۲۲ خدمت شرکت گاز در دفاتر پیشخوان ارائه خواهد شد و نیازی به مراجعه مشترکان به شرکت گاز نیست.

وی اضافه کرد: در فاز بعدی طرح سامگ، خدمات از طریق گوشی همراه به مشتریان ارائه خواهد شد که کار جدیدی است و امیدواریم در هفته دولت به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت گاز قم، اجرای مراحل مناقصه انتخاب مشاور برای مطالعه و بازاریابی مجدد استان قم را از دیگر طرح ها عنوان و بیان کرد: با توجه به این که زمان اجرای شبکه گازرسانی منازل قم یک تا ۲ طبقه و مصرف صنایع نیز کم بوده، نیاز است برای مسائل ایمنی و تامین گاز مورد نیاز، برای شبکه زیرساختی شهر قم تا افق ۱۴۰۴ بازاریابی و طراحی مجدد صورت گیرد و به مرحله اجرا برسد.

۹۹.۵ درصد از جمعیت شهری و ۹۲ درصد از جمعیت روستایی قم از نعمت گاز بهره مند هستند که در مجموع شدت نفوذ انرژی گاز در این استان ۹۴ درصد است.

در حال حاضر ۶ شهر این استان دارای شبکه گازرسانی است و از ۱۵۶ روستایی که قابلیت گازرسانی دارد، ۱۳۶ روستا از نعمت گاز بهره مند می باشد.

/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.