معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت:  این اقدام در قالب تفاهمنامه منعقد شده بین وزارت آموزش و پرورش با سازمان فناوری اطلاعات ممکن شد.

غلامحسن سخایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیت نصب مودم و اینترنت رایگان از ۲۶ اسفند برای ۹۰۰ روستای هدف آغاز شد که تاکنون حدود ۶۰۰ روستا از این امکان بهره‌مند شده‌اند.

وی اظهار داشت: اکنون علاوه بر شیوه‌های مختلف، از طریق شبکه آموزش صدا و سیما، شبکه چهار، برنامه وزارت آموزش و پرورش با عنوان شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) و برنامه آموزشی ویژه این استان، آموزش‌های تحصیلی لازم به دانش‌آموزان ارائه می‌ شود.

وی اضافه کرد: برنامه آموزش مجازی خاص دانش‌آموزاناصفهان به نشانی Erp.isfedu.ir  بر روی سامانه سازمان منابع انسانی بارگذاری شده و قابل استفاده برای تمام دانش‌آموزان استان است.

سخایی یادآور شد: این آموزش‌ها با حضور بهترین و مُجرب‌ترین معلمان و گروه‌های آموزشی و درسی و بر اساس بودجه‌بندی اسفند در استودیو مرکز تحقیقات معلمان اصفهان ضبط و پخش می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: برای تهیه آموزش مجازی روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر از معلمان پایه‌های مختلف تحصیلی با حضور در مرکز تحقیقات به سناریونویسی و تدریس و در نهایت تدوین این برنامه‌ها پرداختند.

سخایی یادآور شد: به این منظور دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سایت یاد شده، کد ملی خود را به‌عنوان کد کاربری و رمز عبور وارد کنند.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان پس از ورود به این سامانه می‌توانند در پایه، کلاس و مدرسه خود وارد شوند و آموزش‌های مجازی را فرا بگیرند و دیگر نیازی به دریافت فایل‌های درسی از شبکه‌های اجتماعی ندارند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: با توجه به اینکه زمان فروکش‌کردن بیماری کرونا در اصفهان نامعلوم است برنامه‌ریزی‌های لازم در صورت ادامه‌دار شدن این وضعیت برای برگزاری امتحانات نیز صورت خواهد گرفت.

وی به والدین توصیه کرد که با توجه به اینکه در شرایط نامعلوم فعلی امکان حضور معلمان در کنار دانش‌آموزان مهیا نیست بکوشند تا با نظارت بر فرزندان خود، آنها را به فراگیری آموزش‌های مجازی ترغیب کنند.

اکنون بیش از ۹۰۰ هزار دانش آموز در پنج هزار واحد آموزشی استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.