محمدرضا پاکدل روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان اوج مصرف اینترنت در روز اول فروردین را تقربیا بین ۶۹ تا ۷۰ گیگابیت بر ثانیه اعلام کرد و افزود: آمار  نشان از این‌است که  مردم  برای پیشگیری از کرونا در منزل ماندند. 

وی اظهار داشت : اوج مصرف اینترنت در روز ۱۳ فروردین ماه سال گذشته ۲۷گیگابیت بر ثانیه همچنین قبل از شیوع ویروس کرونا هم در استان ۵۳ گیگابیت برثانیه بود.

پاکدل ادامه داد: با توجه اینکه ۸۷ درصد جمعیت استان در شهرها ساکن هستند و ۵۸ درصد جمعیت در مرکز استان سکونت دارند و همه شهرها از اینترنت پر سرعت همراه و ثابت برخوردار می باشند، رشد مصرف داده، نشان دهنده حضور مردم در شهر ها و کاهش سفر های درون استانی و سفر به روستاها و ییلاقات است. 

وی افزود:رشد قابل توجه مصرف داده در همه روز های فروردین ماه با وجود تعطیلی یا کاهش فعالیت ادارات و اکثر کسب و کار ها را بیانگر حضور مردم در خانه و استفاده از زیرساخت های ارتباطی برای اموری مانند آموزش، خرید اینترنتی، فضای مجازی، ارتباط مجازی با دوستان و خانواده، گردشگری مجازی و غیره است.  

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد ظرفیت پهنای باند ورودی استان یزد را ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه بیان و گفت: با افزایش حضور مردم در منازل و استفاده از اینترنت برای اموری همچون آموزش، دورکاری و یا سرگرمی و تماشای فیلم، پهنای باند مصرفی استان نیز با رشد ۲۵ درصدی به ۶۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافت. 

پاکدل  بر اهمیت نقش زیرساخت‌های ارتباطی جهت گسترش استفاده از ابزارها و کاربردهای فناوری اطلاعات و تاثیر آن در کاهش شیوع بیماری و شکست کرونا تاکید کرد.

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر ظرفیت پهنای باند ورودی استان، چندین برابر میزان مصرف فعلی می باشد و از زیرساخت های مناسبی در استان برخوردار هستیم.

پاکدل  افزود: با وجود ۲/۵ برابر شدن اوج مصرف داده در استان یزد، عملکرد مطلوب حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در بخش های زیرساخت، مخابرات، اپراتور های همراه و شرکت های خصوصی تامین کننده اینترنت ثابت و سایر فعالان این حوزه قابل توجه و شایسته تقدیر است.

وی تصریح کرد :مهندسین و تکنسین هایی که با وجود خطر ابتلا به بیماری کرونا، درخانه نماندند تا مردم بتوانند در خانه بمانند.

هم اکنون یزد از لحاظ شاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات آی.دی.آی(IDI) در جایگاه سوم کشور قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.