یوسف رضایی نیک مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: شمار روستاهای دارای اینترنت پرسرعت در قزوین اکنون به بیش از ۵۰۰ روستا افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: امسال تجهیز ۳۲۰ روستای استان قزوین به اینترنت پرسرعت را در برنامه قرار داده ایم که تاکنون کار انتقال و تجهیز این طرح در ۱۱۰ روستا به پایان رسیده و آماده بهره برداری است.

رضایی نیک ادامه داد: ارایه اینترنت پرسرعت به روستاهای بالای ۷۰ خانوار استان قزوین در دستور کار است و در صورت تامین تجهیزات امیدواریم این اقدام را تا پایان سال جاری عملیاتی و محقق کنیم.

این مسئول با بیان اینکه ۷۳۰ روستای قزوین در حال حاضر از شبکه ارتباطی موبایل برخوردار هستند، همچنین گفت: کار بهینه سازی خطوط ارتباطی ۴۲۰ روستای استان قزوین نیز با پیگیری های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به انجام رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری قزوین در این خصوص بیشتر توضیح داد و گفت: در این طرح، خطوط تلفن روستایی از بی سیم خانگی به شبکه موبایل تغییر و ارتقا یافته است.

رضایی نیک با بیان اینکه قزوین رتبه خوبی در شاخص های مربوط به ارتباط دارد، اظهار داشت: قزوین از لحاظ ارتباطی رتبه نخست و در برخورداری از زیرساخت های توسعه فناوری اطلاعات نیز رتبه یازدهم کشور را داراست.

۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.