محمدرضا پاکدل در این ارتباط مهم‌ترین شاخص‌های ارتباطی، ظرفیت پهنای باند ورودی استان را به میزان ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه عنوان کرد و افزود: حداکثر تا ۴۸ گیگابیت بر ثانیه از این ظرفیت توسط اپراتورها و مردم استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: این مورد نسبت به سال گذشته دو برابر شد و با عملکرد خوب مدیریت ارتباطات زیرساخت استان با فراهم شدن شرایط پایدار ارتباطی، ظرفیت مناسبی در اختیار استان قرار گرفته است.

رییس شورای مدیران حوزه فاوای استان یزد با بیان اینکه شهرهای استان از پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند، اظهارداشت: در ۶ ماه گذشته، مجوز ارتقای تکنولوژی  هفت سایت تلفن همراه روستایی به نسل چهار موبایل، ایجاد ۱۶ سایت جدید تلفن همراه روستایی به منظور توسعه پوشش موبایل ۳۰ روستای استان، مجوز بهینه سازی هفت

 سایت تلفن همراه روستایی به منظور بهبود پوشش موبایل، اخذ شد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد ،پاکدل خاطر نشان کرد: اجرای ۶۱ کیلومتر از ۱۲۳ کیلومتر طرح فیبرنوری روستایی و مجوز ۱۵۰ کیلومتر دیگر به منظور ارتقا پهنای باند مراکز و سایت های تلفن همراه روستایی، مجوز نصب و راه اندازی ۲۵ دستگاه خودپرداز روستایی در روستاهای  پرجمعیت و نیازمند دستگاه خودپرداز، اخذ شده است.

پاکدل از اجرای طرح پایش ارتباطات و جمع آوری اطلاعات ۳۳۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان با هدف رصد وضعیت ارتباطی روستاها خبر داد و تصریح کرد:همچنین برای پاسخگویی به مردم و رسیدگی به شکایات، بستر مناسبی در پرتال اداره کل، سامانه اینترنتی و تلفنی ۱۹۵ و هماهنگی با مرکر سامد استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به ابلاغ آیین نامه اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر آی .سی.تی(ICT) روستایی، گفت: ساماندهی صدور پروانه جدید، تمدید ، اصلاح پروانه و پیگیری تخلفات احتمالی نیز در کمیته مرتبط انجام می شود.

پاکدل افزود: از دیگر اقدامات این اداره کل، مدیریت بحران ارتباطات و فناوری اطلاعات در هماهنگی با مدیریت بحران استان، در رزمایش مشترک یزد، کرمان و رزمایش های درون استانی و حضور فعال در نمایشگاه ایمنی در بحران بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد، از طرح مهارت آموزی آشنایی سربازان وظیفه با مفاهیم مربوط به امنیت شبکه از برگزاری اولین آزمون طرح مهارت‌آموزی کارکنان وظیفۀ نیروهای مسلح برای سربازان نیروی انتظامی استان با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد.

پاکدل اظهار داشت: دوره های مهارت آموزی حوزه آی.سی.تی می تواند کمک قابل توجهی به اشتغال سربازان وظیفه پس از پایان خدمت در این حوزه و یا به کارگیری موثر این مهارت ها در سایر مشاغل باشد.

وی یادآور شد: از دیگر اقدامات برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در راستای برنامه های توسعه توانمندی های نوآوری و کارآفرینی در استان است و دوره به کارگیری موثر اسکرام و دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ و رویداد ۲ روزه کسب و کار بازسازی در راستای این طرح با همکاری این اداره کل برگزار شد و در آینده نزدیک دوره تامین مالی، مدل سازی مالی و ارزش گذاری استارتاپ ها برگزار می شود. 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد  از بهره برداری طرح‌های ارتباط توسعه روستایی استان، با ۶۷ میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر خبر داد و افزود: این طرح‌ها شامل اجرای ۶۱ کیلومتر فیبر نوری روستایی ،توسعه و تکمیل پوشش همراه روستایی در استان است.

پاکدل گفت: با بهره برداری از این پروژه ها، کیفیت ارتباطات افزایش و دسترسی روستاها به اینترنت پرسرعت و اتصال به شبکه ملی اطلاعات فراهم شد که در راستای تحقق ایران هوشمند انجام می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.