فردین سعیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در کردستان در ابتدای دولت تدبیر و امید ۶، ۳ درصد بود که اکنون به ۷۰ درصد ارتقا یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ سایت مخابراتی در استان طی سال جاری به فناوری G۳ و G۴ ارتقا یافت، افزود: با این کار، ۵۲ روستای استان زیر پوشش خدمات اینترنت پرسرعت قرار گرفتند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: هفته گذشته تجهیزات ۱۰ سایت مخابراتی در نقاط مختلف استان ارتقا یافت که ۲۵ روستا را تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می‌دهد.

سعیدی با اشاره به اینکه پوشش تلفن همراه اغلب روستاهای کردستان ۲G است، اضافه کرد: پیش از این البته سایت تلفن همراه تعدادی اندک از روستاهای بزرگ و پرجمعیت مانند اورامان و پالنگان به ۴G ارتقا یافته بود.

وی با بیان اینکه تلاش ما ارتقای سایت‌های تلفن همراه بقیه روستاهای دارای مشکل در این حوزه است، گفت: در مناطقی که امکان ارتقای این سایت‌ها وجود ندارد به ناچار از ۲G استفاده می‌شود.

در حال حاضر یک میلیون و ۲۶۸ هزار و ۵۴۷ مشترک در کردستان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند و ۴۶۱ روستای کردستان از پهن باند اینترنت بهره‌مند و به شبکه ملی اطلاعات کشور متصل شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.