محمد اطرج روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سازمان با اعلام فراخوان از اعضای خود خواست تا در راستای ایفای نقش و سهم خود در مدیریت بحران کرونا، خدمات خود در زمینه‌های اطلاع‌رسانی و آموزش، سلامت، فروشگاه اینترنتی و تحویل درب منزل را معرفی کنند تا به مسوولان استان و کشور برای بهره برداری از این ظرفیت‌ها، اطلاع داده شود.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب شرکت‌های اصفهان از این فراخوان اظهار داشت: آنها این آمادگی را دارند که بخشی از مسوولیت مدیریت بحران کرونا را بر عهده بگیرند.

وی گفت: امروز که کسب و کار بسیاری از فروشگاه‌ها به‌دلیل شیوع بیروی کرونا و در خانه ماندن مردم، کساد شده است برخی سامانه‌ها و خدمات مانند فروشگاه آنلاین و تحویل درب منزل می‌تواند به این واحدهای صنفی کمک بسیاری کند.

وی ارائه برنامه‌های آموزشی و پاسخگویی را از دیگر توانایی‌های شرکت‌های عضو نظام صنفی رایانه ای اصفهان در این زمینه خواند و اضافه کرد: بسیاری از این شرکت‌ها، زمینه های کاری خود را در این روزها به سمت اطلاع‌رسانی در باره بیماری کرونا و روش‌های مقابله با آن و غربالگری سلامت مردم سوق دادند.

اطرج با بیان‌اینکه در راستای مقابله با کرونا بر ماندن مردم در خانه‌ها تاکید شده است، تصریح کرد: مردم برای در خانه ماندن نیاز به سرگرمی دارند که بسیاری از شرکت‌های فناوری اطلاعات می توانند این نیاز را با ارائه بازی‌ها، کتاب‌های آنلاین و فیلم‌ها برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه مشخص نیست که تعطیلی مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها تا چه زمانی ادامه دارد، اضافه کرد: ارائه برنامه های آموزش مجازی در این دوران از اهمیت خاصی برخوردار است و با توجه به توانایی خوب کارشناسان و شرکت های استان اصفهان، از مسوولان انتظار داریم تا از این ظرفیت‌ها حمایت کنند.

رییس نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان همچنین با بیان‌اینکه بحران شیوع ویروس کرونا علاوه بر مخاطراتی که در کشور و دنیا ایجاد کرده، فرصتی برای استفاده از برخی ظرفیت‌های کمتر دیده شده است، گفت: در سال‌های گذشته همواره تاکید داشتیم که فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیشران توسعه کشور است اما برخی مسوولان آن را باور نداشتند و تنها به‌عنوان یک حرفه زیبا به آن نگاه می کردند.

اطرج اضافه کرد: شرایط امروز نشان داد که اگر پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه شده بود امروز با مشکلات کمتری مواجه بودیم به‌عنوان مثال بسیاری از اداره‌ها، کارکنان خود را به دورکاری فرستادند اما به‌دلیل فراهم نبودن زیرساخت های ارتباطی و کاهش سرعت اینترنت، در عمل امکان این کار بطور بهینه وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه پس از هدیه یکصد گیگ اینترنت وزارت ارتباطات به مردم، سرعت اینترنت کاهش بسیاری یافته است، ادامه داد: میزان استفاده از پهنای باند از حد معمول فراتر رفته و همین امر باعث کُندی سرعت اینترنت شده است.

اطرج با تاکید براینکه اکنون وقت این است که مسوولان به فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌عنوان پیشران توسعه کشور، نگاه و از این بخش حمایت کنند، تصریح کرد: همچنین لازم است دولت به دلیل شرایط پیش آمده از کسب و کارهای مختلف از جمله در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات با بخشش سهم کارفرما در حق بیمه و همچنین استمهال اقساط مالیات حمایت کنند.

حدود ۴۰۰ شرکت نرم افزاری و سخت افزاری فعال و ۲۰۰ مشاور عضو نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان است.

بر اساس آمار روز سه‌شنبه بیست و هفتم اسفند وزارت بهداشت، تاکنون حدود ۱۶ هزار نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که یکهزار و ۳۷۶ نفر از آنها از استان اصفهان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.