حسن رمضانی روز پنجشنبه در مورد چگونگی دریافت مقرری بیمه بیکاری اظهارداشت: با توجه به نامه ۱۱ فروردین‌ماه مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد تفاهم‌نامه بین معاونت روابط کار وزارتخانه و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و صیانت از نیروی کار، همه متقاضیان مقرری بیمه بیکاری که از اسفند ۱۳۹۸ از کار به دلیل تعدیل نیرو یا تعطیلی کارگاه بیکار شدند، مشمول طرح می‌شوند.

وی افزود: این افراد مشمول تبصره ۲ ماده ۲ قانون بیمه بیکاری هستند و به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا بیکار شدند که می‌توانند با مراجعه به سامانه درخواست بیمه بیکاری، حداکثر تا ۳۰  روز از زمان بیکاری خود نام‌نویسی کنند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان بیان کرد: مشاغل و کارگاه‌های آموزشی، رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری، موسسه‌های حمل و نقل درون و برون شهری، مرکزهای توزیع پوشاک، کیف و کفش، توزیع کنندگان آجیل، خشکبار و قنادی‌ها، مرکزهای تولید و توزیع صنایع دستی بخشی از واحدهای اقتصادی متضرر و مورد اشاره در بخشنامه است.

وی از کارفرمایان این دسته از کارگاه‌ها درخواست کرد تا لیست بیمه کارگران تعدیلی و اخراجی خود را به نوعی تنظیم کنند تا فاصله تاریخ بیکاری کارگر و ثبت در سامانه مورد نظر کمتر ۳۰ روز باشد تا شرایط لازمه و قانونی برای کارگران محقق گردد.

رمضانی همچنین اضافه کرد: همه کارگران و کارفرمایان می‌توانند برای به دست آوردن اطلاعات تکمیلی با شماره ۵۵۵۴۹۲۹۲ تماس بگیرند.

پیش از شیوع ویروس کرونا نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی با ۴۶ هزار نیروی کار در زمینه تولید حدود ۲۰۰ نوع محصول در شهرستان کاشان فعالیت داشت.

شهرستان کاشان با جمعیت بیش از ۳۶۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.