آرش نجیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این بیماران در بیمارستان های مرجع مقابله با کرونا و همچنین بخش های مربوط به کرونا در سایر بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: این بیماران دچار مشکلات حاد تنفسی و بیش از ۹۰ درصد آنها به ویروس کرونا مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۵ فرد مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان های اصفهان بستری شدند، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۱۲۱ نفر نیز از بخش های مقابله با بیماری کرونا در بیمارستان های استان ( به جز شهرستان های کاشان و آران  بیدگل) ترخیص شدند.

نجیمی به آمار تعداد بیماران فوت شده بر اثر بیماری کرونا در استان اصفهان اشاره نکرد.

وی درباره برخی مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر کمبود تجهیزات پزشکی در بیمارستان های اصفهان، توضیح داد: ما با کمبود در بخش های بیمارستانی مقابله با کرونا مواجه هستیم اما نه به طور شدید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توضیح داد: بیمارستان های ما در حالت عادی با کمبودی مواجه نیستند اما وقتی با تعداد زیاد مراجعه مواجه شوند ممکن است کمبودهایی به وجود آید.

وی با اشاره به کمک های مردمی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای خرید اقلام مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی اضافه کرد: مردم و خیران می توانند کمک های مالی خود را به شماره حساب های مربوط به دریافت هدیه‌های خیران و مشارکت های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یا خیریه بیمارستان ها واریز کنند.

نجیمی همچنین به مشارکت ۳۲ درصدی مردم استان اصفهان در طرح غربالگری افراد مشکوک به بیماری کرونا اشاره و تصریح کرد: این آمار پایین است و از مردم انتظار می رود که مشارکت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی از مردم استان اصفهان خواست تا با مراجعه به سامانه  salamat.gov.ir  با وارد کردن شماره ملی خود و اعضای خانواده به پرسش هایی درباره بیماری کووید-۱۹ پاسخ داده و راهنمایی لازم را مطابق آخرین دستور عمل های وزارت بهداشت دریافت کنند.  

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه مشارکت بیشتر مردم در این طرح به دانشگاه علوم پزشکی برای پیگیری وضعیت بیماران و افراد مشکوک کمک بسیاری می کند، خاطرنشان کرد: افرادی که پیش از این نیز در این سامانه ثبت نام کردند می توانند با مراجعه مجدد، نسبت به بروزرسانی آن اقدام کنند.

 وزارت بهداشت روز یکشنبه دهم فروردین اعلام کرد: تاکنون ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۲ هزار و ۶۴۰ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آمار تفکیکی ابتلا به بیماری کرونا در استان ها از چهارم فروردین امسال تا کنون توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.