محمد جواد بگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه محل کار و سکونت بسیاری از شاغلان این شهرک‌ها متفاوت است، افزود: با هماهنگی‌های بعمل آمده با استانداری اصفهان و فرمانداران شهرستان‌های استان مقرر شد برای تسهیل عبور و مرور واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کارت تردد صادر شود تا صاحبان، کارکنان و کارگران این واحدها بدون هیچگونه مشکلی به واحدهای تولیدی رفت و آمد کنند.

وی با بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت تردد نباید به تولید کشور آسیب بزند، افزود: کارخانه‌هایی که کالای ضروری تولید می‌کنند، حتی باید شیفت‌های اضافی درنظر بگیرند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان با بیان اینکه کارگران بعنوان مدافعان جبهه اقتصادی و تامین مایحتاج و ضروریات جامعه محسوب می‌شوند ادامه داد: به صاحبان واحدهای تولیدی توصیه شده تا هیچ سخت‌گیری نسبت به مرخصی کارکنان دارای علایم بیماری نداشته باشند تا مشکلی برای سایر کارکنان پیش نیاید.

بگی گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی اصفهان در این روزها با حداقل نیرو و رعایت نوبت کاری فعالیت می‌کنند و این واحدها کارگران خود را هنگام ورود به کارخانه با دستگاه تب سنج کنترل می‌کنند و اگر افرادی دارای تب باشند باید به پزشک مراجعه کرده و یک دوره ۱۴ روزه استراحت کنند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان با بیان اینکه تامین سلامت تمام اقشار جامعه به ویژه کارگران یکی از دغدغه‌های اصلی ماست گفت: با هدف افزایش سلامت محیط های کارگری در شهرک‌های صنعتی استان، مکاتباتی به صورت منظم با شرکت‌ها در خصوص استفاده پرسنل از ماسک، مواد ضدعفونی کننده و نصب بنرهای آموزشی در حال انجام است و تمام توان خود را به کار بسته‌ایم تا بتوانیم در تامین سلامت کارگران اقدامات خوبی را انجام دهیم.

وی با اشاره به گندزدایی و ضدعفونی شهرک‌های صنعتی استان، اظهار داشت: با هماهنگی انجام شده، ضدعفونی در داخل واحدها نیز توسط کارخانجات به صورت مرتب انجام می‌شود.

بگی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز مبرم جامعه به مواد شوینده و ضدعفونی کننده، واحدهای تولید کننده این محصولات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ظرفیت تولید خود را افزایش داده اند و در برخی واحدها شاهد سه شیفت کاری هستیم.

استان اصفهان با  ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی در ۱۲ هزار هکتار و ۱۲۰ هزار نفر اشتغال از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور بشمار می‌آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.