عباس رضایی روز یکشنبه در حاشیه چهل و سومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی در استانداری در جمع خبرنگاران با بیان این که با بیان اینکه تولیدکنندگان سربازان جبهه اقتصاد کشور هستند، افزود: اگر بخواهیم به معنای واقعی عملیاتی کنیم چاره ای نداریم جز این که سنگ‌ها را از جلوی پای تولیدکنندگان برداریم.

وی تصریح کرد: مشکلات تولیدکنندگان تنها به ادارات و مدیران باز نمی‌گردد از این رو مدیرکل امور مالیاتی استان با حضور در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در حد توان برای کمک و حمایت از تولیدکنندگان اعلام آمادگی کرد.

استاندار اصفهان ادامه داد: زمانی که برای یک واحد تولیدی، مالیاتی قطعی می‌شود از اختیارات اداره‌کل مالیات نیست که مالیات را حذف کند تنها راه آن راه یافتن به ماده ۲۵۱ است که تصمیم‌گیری شود.

وی بیان کرد: اگر مالیاتی برای واحد تولیدی قطعی شود اقدامی جز تسهیل، تقسیط و بخشش جریمه‌ها نمی‌توانیم انجام دهیم.

رضایی یادآور شد: روزهای یکشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۵ جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را برگزار می‌کنیم از این رو تولیدکنندگان می‌توانند بدون وقت قبلی مشکلات خود را با مراجعه به استانداری بیان کنند.

وی اظهارداشت: افرادی که در شرایط سخت کار تولید می‌کنند و اجازه نمی‌دهند جوانان بیکار بمانند و وسیله رزق و روزی خانواده‌ها را فراهم می‌کنند باید دست آن‌ها را بوسید.

استاندار اصفهان با اشاره به تعطیلات مدارس در هفته گذشته به دلیل آلایندگی هوا  در اصفهان تصریح کرد: من اجازه نمی‌دهم که سلامت مردم به بهانه یک واحد اقتصادی به خطر بیفتد، تولید و اقتصاد برای انسان است به همین دلیل یکی از خط قرمزهای اصلی ما مباحث زیست محیطی است و از این موضوع کوتاه نمی‌آییم.

وی اضافه کرد: هوای پاک و آب حق هر انسانی است به همین دلیل اجازه نمی‌دهیم حق پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مردم استان اصفهان نادیده گرفته شود تنها به این دلیل که ۲ نفر قصد راه‌اندازی کارخانه آهک، آجر و یا گچ را دارند از این رو باید به قوانین احترام گذاشت.

مشکلات واحدهای تولیدی استان را تفکیک و احصا کردیم

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان در گفت‌ و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ما در این کارگروه به دلیل اینکه خروجی و بهره وری بهتری داشته باشیم تمام مشکلات مربوط به واحدهای تولید استان را احصا و تفکیک کردیم.

ایرج موفق گفت: در هر جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با یک دستگاه نشست برگزار کرده و مشکلات واحدهای تولیدی استان را با آن دستگاه طی چند جلسه مرتفع می‌کنیم.

 وی ادامه داد: جلسه امروز مربوط به دستگاه امور مالیاتی بود که ۱۷ مورد در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه تمام مصوبات هم انجام شد و جلسات بعدی در خصوص بانک‌هاست که برنامه‌ریزی کرده و بانک عامل مرتبط را دعوت کرده و مشکلات واحدها را با آن بانک در میان می‌گذاریم.

موفق با بیان این که جلسه‌ای با محیط زیست و تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کردیم، تصریح کرد: جلسات بعدی به سمت تامین زیرساخت‌ها حرکت می‌کنیم و از ادارات مرتبط (آب، برق و گاز) در این زمینه دعوت می‎کنیم.

به گفته وی، این فرآیند به صورت دوره‌ای بسته به درخواست واحدها و مشکلاتی که ارائه می‌دهند در کارگروه‌ها مطرح می‌شود همچنین بازدیدهایی از واحدهای تولیدی خواهیم داشت تا مشکلات واحدهای صنعتی را به حداقل برسانیم.

چهل و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان برگزار شد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور محسوب می‌شود.

استان اصفهان یکی از قطب‌های معدنی و صنایع وابسته در کشور است و ۸۲۸ معدن با اشتغال هشت هزار و ۹۹۱ نفر و سرمایه گذاری ثابت ۶۸۹ میلیارد تومان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.