رسول جهانگیری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در راستای حمایت از سلامت مردم نسبت به تعطیلی ۱۱۰ هزار واحد صنفی اقدام شد، اظهارداشت: براساس مصوبه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا بیش از ۹۰ درصد صنوف غیر ضروری به جز نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، قصابی‌ها، مغازه‌های فروش مواد پروتئینی و میوه فروشی‌ها تعطیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه تصمیم تعطیلی واحدهای صنفی غیر ضروری بنا به اعلام ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گرفته شده و باید توسط تمامی اصناف اجرا شود بیان کرد: برای پیشگیری از انتشار ویروس‌کرونا توصیه‌های بهداشتی به واحدهای صنفی داده شده تا با شست و شوی مرتب و ضدعفونی کردن غرفه‌ها و فضای کسب و کار خود، نگرانی شهروندان را در این زمینه کاهش دهند.

رییس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به اینکه تمامی این محدودیت‌ها برای حفظ سلامت شهروندان و فروشندگان اعمال می شود و باید تلاش کرد تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود، ادامه داد: واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به صورت مستمر بر فعالیت واحدهای اقتصادی شامل انبارها، سردخانه‌ها، مراکز عمده نگهداری کالا، مراکز تولیدی و نهاده‌های دامی نظارت دارد و با تخلفات برخورد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به‌هیچ عنوان راضی به تعطیلی واحدهای صنفی نیستیم، اما برای حفظ سلامت مردم و نیز شکستن زنجیره شیوع کرونا ناچاریم با واحدهای صنفی که به تذکرات و مصوبات اعتنا نمی‌کنند، برخورد کنیم.

جهانگیری تصریح کرد: تنها تعداد انگشت شمار و درصد کمی از اصناف غیرضروری به فعالیت ادامه داده‌اند که تذکر لازم به آنها داده شده و درصورت بی‌توجهی به تذکرات، ‌ پلمب خواهند شد.

وی گفت: روزانه ۱۵ کشیک بازرسی بر نحوه ارائه کالا و خدمات توسط اصناف در بازار نظارت دارند و سامانه تلفنی ۱۲۴ نیز آماده دریافت شکایت‌ها و گزارش‌های مردمی از نحوه عرضه کالا و خدمات است.

نزدیک به ۲۵۰ هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.