به گزارش خبرنگار ایرنا، معصومه خان احمدی روز چهارشنبه در نشست بررسی اولویت‌های کسب و کارهای فناورانه و بازار صنایع که با حضور سرمایه گذاران و اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، به نقش برگزاری جلسات این چنینی در برقراری ارتباط موثر و دو سویه بین صاحبان صنایع و شرکت های دانش بنیان اشاره کرد.
وی با بیان اینکه 540 شرکت دانش بنیان و فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه قرار دارند که 300 شرکت فعال می باشد، ادامه داد: سالانه نزدیک به 600 ایده به پارک علم و فناوری معرفی می شود که از این میزان، ایده هایی که موثر و مفید است انتخاب می شود.
او افزود: این مرکز در عمر 10 ساله خود، رسالتی همچون ارزیابی و تایید صلاحیت شرکت های دانش بنیان منطقه غرب کشور را برعهده دارد.
خان احمدی از پارک علم و فناوری کرمانشاه به عنوان پنج پارک برتر کشور یاد کرد و گفت: با توجه به ساختار متفاوت و قابل انعطاف پارک های علم و فناوری، یاری رسانی به صاحبان ایده در کاهش نرخ بیکاری استان تاثیرگذار است.
وی افزود: شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری از مزایایی همچون تسهیلات کم بهره و یا بلاعوض، معافیت مالیاتی و مشاوره های رایگان توسعه کسب و کار بهره مند هستند.
این مسئول، حمایت صنایع و رشد و شکوفایی شرکت های دانش بنیان را موجب پیشرفت صنعت و اقتصاد در استان اعلام کرد.
خان احمدی از وجود پنج پروژه بین المللی شرکت های دانش بنیان خبر داد و افزود: این پروژه های پارک علم و فناوری با مشارکت کشورهای کره جنوبی و آمریکا می باشد.
وی تصریح کرد: بسیاری از این شرکت ها یا صاحب بازارهای سرآمد کشوری و منطقه ای هستند و یا به شرکت های بزرگ و نام آور یاری می رسانند و در کاهش مشکلات اقتصادی نقش دارند.
اولین پارک علم و فناوری کشور در استان اصفهان راه اندازی شد.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.