ضیاء رضایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مددجو با دریافت تسهیلات از این نهاد موفق به ایجاد مشاغل در زمینه های مختلف خدمات، صنعت، کشاورزی، دامداری و غیره شده اند.
وی تاکید کرد: این نهاد در هفت ماهه سال جاری برای اشتغالزایی مددجویان زیر پوشش 250 میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات پرداخت کرده است.
مدیر کل کمیته امداد ایلام یادآور شد: این اعتبار از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌های این استان، اعتبارات قرض‌الحسنه کمیته امداد و نیز منابع اشتغال پایدار تامین و در قالب وام به مددجویان پرداخت شده است.
رضایی گفت: همچنین امسال با اجرای طرح های اشتغالزایی مددجویان 95 خانوار از مددجویان زیر پوشش به خودکفایی رسیده و از چتر حمایتی این نهاد خارج شدند.
وی اضافه کرد: پرداخت وام اشتغال و تسهیلات اشتغالزایی این افراد از سالهای گذشته آغاز و امسال این افراد به خودکفایی کامل رسیده و از چتر حمایتی کمیته امداد خارج شدند.
رضایی با ذکر اینکه اعتبار اشتغال مددجویان ایلام امسال دو و نیم برابر نسبت به پارسال افزایش یافتهاست، تصریح کرد: مبلغ اعتبار اشتغالزایی امسال یک هزار و 240 میلیارد ریال بوده که رشد قابل توجهی نسبت به پارسال داشته است.
وی پیش بینی کرد با این اعتبار تا پایان امسال در مجموع زمینه اشتغالزایی پنج و 300 شغل برای مددجویان ساکن در مناطق روستایی و شهری این استان فراهم شود.
مدیرکل کمیته امداد ایلام با بیان اینکه پارسال 2 هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد ایجاد شد، افزود: محدودیتی برای پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان در سال جاری وجود ندارد.
رضایی به اجرای طرح های خودکفایی این نهاد در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای تاسیس این نهاد در استان تاکنون حدود 20 هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی در حوزه های مختلف کشاورزی، دامداری، صنعت، کسب و کار، قالی بافی و صنایع دستی پرداخت شده که سهم هر مددجو 75 میلیون ریال بوده است.
به گزارش ایرنا، 11 هزار خانوار مددجوی زیر پوشش این نهاد در استان ایلام طی 10 سال اخیر با اجرای طرح های اشتغالزایی از چتر حمایتی خارج شده اند.
آمار مددجویان زیر پوشش این نهاد تا اواخر دهه 80 معادل 20 درصد جمعیت استان بود که این رقم اکنون به 9 درصد کاهش یافته است.
هم اکنون 40 هزار نفر در ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد هستند.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.