مجید صدیقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هنرمندان در کنترل، مدیریت و مهار بحران کرونا و بسامان کردن شرایطی که زندگی عادی مردم را از تعادل خارج کرده است، سهم مهمی دارند.

وی گفت: مردم، هنرمندان و کسانی را که به‌نوعی در حوزه فعالیت خود انسان‌های مطرح و تعیین کننده‌ای هستند به‌عنوان گروه مرجع می‌شناسند، یعنی گروهی که مردم در الگوهای رفتار جمعی‌شان به آنها، مراجعه و نگاه می‌کنند.

صدیقی تصریح کرد: هنرمند به دلیل جایگاهش به عنوان گروه مرجع، نقش تعیین‌کننده‌ای  در کنترل نه تنها بیماری کرونا بلکه هر بحران دیگر اجتماعی دارد. 

وی گفت: هنرمند در شرایط اپیدمی جاری کافی است در فضای مجازی، مردم را به قریطنه خانگی  فرابخواند تا علاقه‌مندانش نیز از او  الگوبرداری کنند. 

این گارگردان تصریح کرد: اگر یک رسانه یا فرد عادی در این زمینه اظهارنظری کند چنین تاثیری را در مخاطب ندارد زیرا علاقه‌مندان به عرصه هنر، رفتارهای اجتماعی خود را بر اساس رفتار و گفتار هنرمندان تنظیم می کنند.

وی گفت: اگر یکسری پیام آموزشی از ناحیه  هنرمند به مخاطب داده شود این الگوسازی می‌تواند به کنترل بیماری کرونا نیز کمک کند .

این کارگردان سینما  با بیان‌اینکه شیوع این ویروس، تجربه تلخی برای همه آحاد جامعه است، افزود: در  این روزها، خط مقدم درگیر با ویروس کرونا کادر درمانی و پزشکان و پرستاران هستند که از جان و زندگی خود می‌گذرند تا مشکل دیگران حل شود.

وی با اشاره به اینکه همه آحاد جامعه از هنرمند گرفته تا مردم و مسوولان باید قدردان تلاش جامعه پزشکان و پرستاران باشند، تصریح کرد: همه باید با رعایت الگوهای رفتاری و زیستی در این شرایط وانفسا، ویروس کرونا را شکست دهیم و با ماند در خانه هایمان، زحمت این عزیزان را به حداقل برسانیم.

وی یادآور شد: بعد از گذشت از این مرحله  سخت، بایستی به نحو عالی از زحمات کادر درمانی کشور قدردانی کنیم .

به گفته صدیقی، رعایت اصول بهداشت اولیه و در خانه ماندن، مهمترین اقدامی است که می‌تواند برای عبور از این بحران مورد توجه همگان باشد.

صدیقی ادامه داد: ما هنرمندان هم اکنون کلیه امور کاری و سینمایی خود را برای شکست کرونا تعطیل کرده‌ایم و امیدوارم هرچه زودتر با همکاری مردم و مسوولان از این مرحله، بخوبی عبور کنیم.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آخرین شمار مبتلایان به بیماری کرونا را در کشور تا بیست و هفتم اسفند بیش از ۱۶ هزار نفر اعلام کرده است که حدود یکهزار و ۳۰۰ نفر از آنها از استان اصفهان(مجموع اصفهان و کاشان) هستند.

تاکنون حدود یکهزار نفر در کشور به دلیل ابتلا به این بیماری، جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.