عباس رضایی روز سه‌شنبه در جلسه با شهرداران استان که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تاکید بر ضرورت  قطع زنجیره ارتباطی ویروس کرونا در سطح جامعه افزود: شاید یکی از انتقادات امروز برخی افراد، تعطیل نشدن فعالیت یا ساعت اداری شهرداری‌ها باشد اما باید توجه داشته باشیم که کاهش ساعات اداری شهرداری ها موجب ازدحام جمعیت و افزایش ارباب رجوع در محدوده زمانی کوتاه خواهد شد که خود این مساله  نیز احتمال  شیوع بیماری کرونا را افزایش می دهد. 
استاندار اصفهان تاکید کرد: شهرداران و مدیران مناطق شهری باید مدیریت کنند تا در صورتی که امکان دورکاری کارمندان وجود داشته باشد و حضور فیزیکی آنها در محل کار موجب افزایش جمعیت نمی شود، بطور قطع با دید باز نسبت به این دورکاری آنها برخورد کنند.
وی اضافه کرد: سیاست کلی این است که برخی ادارات، مغازه‌ها و واحدهای صنفی که فعالیت آنها ضروری نیست، با همآهنگی و تدبیر و به صورت داوطلبانه تعطیل شوند.
رضایی تاکید کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت بلندگوهای شهری برای اطلاع رسانی در باره این بیماری در مکان های شلوغ و پرجمعیت اقدام کنید.
استاندار اصفهان تاکید کرد: شهرداران باید هماهنگی و همراهی ویژه ای با فرمانداران در حوزه مدیریت بیماری کرونا داشته باشند.
وی همچنین از شهرداران خواست برای ثبت نام در سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir، تمام ظرفیت های خود را برای ثبت نام شهروندان در  این درگاه بکار گیرند.
رضایی تاکید کرد: نام‌نویسی آحاد جامعه در این درگاه را به‌عنوان یک وظیفه اخلاقی، ملی و سازمانی در راستای حفظ سلامت آحاد جامعه و مدیریت مقابله با بیماری کرونا دنبال کنید.
سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir به‌منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا و کمک به مدیریت هوشمند نظام سلامت کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور طراحی شده است و  افراد جامعه با وارد کردن اطلاعات صحیح می توانند از این طریق در مسیر شکست ویروس کرونا، نقش اساسی داشته باشند.
استاندار اصفهان تاکید کرد: امروز حال ایران ما به‌دلیل حضور یک میهمان ناخوانده خوب نیست و این مساله حال و روز مردم را نامساعد کرده است.
وی ادامه داد: برخی خانواده ها به دلیل از دست دادن عزیزان خود داغدارند که به آنها تسلیت می گوییم و برخی نیز درگیر مشکلات بوجود آمده از این ویروس هستند.
رضایی افزود: بسیاری دیگر نیز در این ایام خطیر، دست‌اندرکار خدمت به مردم  هستند که مهمترین بخش کادر پزشکی و پیراپزشکی به ویژه پرستاران هستند که برای خدمت به مردم و انجام وظیفه خود از خانواده هایشان دور هستند.
وی با بیان اینکه مناسب است شهرداران با صدور پیام‌هایی از زحمات این افراد قدردانی کنند، افزود: حمایت فقط مادی نیست بلکه مهمترین وجه حمایتی، حمایت معنوی و قدرشناسی از زحمات این بخش است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه اصل ساده‌زیستی را به عنوان یک اصل مهم سرلوحه کار خود قرار دهید، گفت: شهرداران حافظ اموال عمومی هستند  لذا رعایت موازین شرعی را به‌دقت پیگیری کنید، هرچند ممکن است  این کار به مذاق برخی دنیاگرایان خوش نیاید ولی همواره باید فردای قیامت را در نظر داشته باشیم.
همچنین در این جلسه تعدادی از شهرداران به ارائه گزارش های خود در باره بیماری کرونا و اقدامات صورت گرفته در این زمینه و همچنین برخی از  امور شهری پرداختند.

استان اصفهان دارای ۱۰۸ شهرداری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.