هاشم امینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون مصرف آب در این خطه به دلیل توصیه مسوولان پزشکی و درمانی به شستشوی مداوم دست‌ها و سطوح بیشتر شده است که می‌طلبد با درایت و توجه افزون‌تر، مصرف بهینه از سوی همگان رعایت شود.

وی ادامه داد: آب از جمله اصلی‌ترین موادی است که برای ضدعفونی استفاده می‌شود و در کنار بهره گیری از آن برای کاهش شیوع باید صرفه جویی را در دستور کار قرار دهیم، زیرا منابع آبی محدود و مصارف نامحدود است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اضافه کرد: این استان در منطقه خشک کشور و با بارش‌های حداقلی قرار دارد، لذا صرفه جویی در مصرف آب جزو الزامات همه هم‌استانی‌ها باشد تا در ماه‌های گرم پیش رو با وضعیت حاد و بحرانی روبه رو نشویم.

امینی به تولید آب ژاول در این شرکت و تحویل آن به نهادهای متولی امر سلامت و مدیریت شهری برای عملیات ضدعفونی در سطح شهر و بیمارستان‌ها اشاره و تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب اصفهان بنابر مسوولیت اجتماعی خود ۶ واحد تولید این ماده را راه اندازی کرد و هم اکنون در ۲۴ ساعت حدود ۶ هزار لیتر محصول تولید می‌کند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان‌ها، شهرداری‌ها و سازمان‌های مردم نهاد از آب ژاول تولیدی در آبفا اصفهان برای ضدعفونی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب، غلظت آب ژاول ساخته شده را یک درصد اعلام کرد و گفت: سعی شد از تمام ظرفیت خود برای تولید این ماده استفاده کنیم و ماده نهایی که از غلظت بالایی برخوردار است بصورت رایگان در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

امینی ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی سامانه تولیدی این محصول ضدعفونی کننده و گندزدا از شیوع بیماری کووید-۱۹ جلوگیری شود.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون حدود ۱۵ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۹۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و پنج هزار نفر نیز بهبود یافته‌اند.

از این تعداد، یکهزار و ۱۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در استان اصفهان(مجموع اصفهان و کاشان) شناسایی شده‌اند و این خطه رتبه سوم را در کشور پس از تهران و مازندران دارد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استان‌های مازندران و اصفهان همچنان زنگ خطر جدی در زمینه شیوع کروناست و مردم به هیچ عنوان به این استان‌ها سفر نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.