جعفر نمکی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: این کمک‌ها در قالب خرید و اهدای دستگاه ونتیلاتور، اکسیژن‌ساز، تخت، ماسک، لباس حفاظت فردی و سایر اقلام بهداشتی و درمانی مورد نیاز بوده است که همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در راستای ارایه خدمات بیشتر به بیماران دارای مشکلات تنفسی و مشکوک به کرونا تلاش کردیم تا دستگاه سی‌تی‌اسکن اهدایی از سوی خیرین سلامت هر چه زودتر در بیمارستان در دست ساخت امام حسن مجتبی (ع) این شهرستان راه‌اندازی شود.

عضو مجمع خیرین سلامت شهرستان آران‌وبیدگل تشریح کرد: دستگاه سی‌تی‌اسکن با کمک حدود ۲۰ میلیارد ریالی خیرین و هیات امنای ارزی دولت در بهمن‌ماه تحویل حوزه بهداشت و درمان این شهرستان شد.

وی با اشاره به بحث‌های مطرح شده در مورد علت تاخیر راه‌اندازی این دستگاه اضافه کرد: دستگاه سی‌تی‌اسکن نصب شده است و منتظر حضور نماینده شرکت ژاپنی هستیم که به علت شیوع کرونا در شمال کشور گرفتار این بحث هستند.

نمکی تاکید کرد: مجمع خیرین هم به جد پیگیر راه‌اندازی این دستگاه سی‌تی‌اسکن است و قول مساعدی برای اوایل فروردین داده شده است.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تا کنون به ۱۵۷ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

بر اساس آخرین آمار اعلامی تا ۲۵ اسفندماه از میان تعداد کل نمونه‌های فرستاده شده به انستیتو پاستور از شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، تاکنون جواب ۴۶۹ مورد مثبت قطعی و همچنین از بین متوفیان بیماری‌های تنفسی نتیجه آزمایش ۴۶ مورد مثبت بوده است.

شهرستان آران‌وبیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر و برخورداری از ۲ باب بیمارستان، ۹ خانه بهداشت، ۶ مرکز خدمات شهری و هفت پایگاه سلامت در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.