اسماعیل بایبوردی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از داروخانه‌ها و مرکزهای درمانی آران‌وبیدگل در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در ابتدای شیوع بیماری، شاهد رشد مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به مرکزهای درمانی این شهرستان بودیم که با تلاش های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان و همکاری مردم، به مرحله کنترل نزدیک شدیم اما احتمال دارد این مرحله تثبیت و کاهش مبتلایان بار دیگر بر اثر بی‌توجهی به اقدام‌های پیشگیرانه و خودمراقبتی از بین رفته و بر تعداد بیماران اضافه شود.

وی تاکید کرد: ‌مردم شهرستان آران‌وبیدگل همچنان باید توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده، در خانه بمانند و از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنند تا شرایط به طور کامل به حالت عادی برگردد.

فرماندار آران‌وبیدگل با اشاره به توزیع روزانه ۱۶ هزار عدد ماسک در راستای رفع نیاز شهروندان بیان کرد: نزدیک به ۱۱ هزار عدد ماسک در داروخانه‌ها، سه هزار عدد ماسک برای کارگران صنایع، یک‌هزار عدد ماسک برای کارمندان اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی و یک‌هزار عدد ماسک بین اصناف شهرستان توزیع می‌شود.

وی از مردم آران‌وبیدگل خواست در صورت نیاز به ماسک، ساعت ۲۰ هر شب به ۱۵ داروخانه‌  این شهرستان مراجعه کنند.

بایبوردی اضافه کرد: شهروندان دقت داشته باشند بدون توجه به شایعه‌ها و خبرسازی‌های بی‌اساس، اخبار را از خبرگزاری‎های رسمی دریافت کنند.

وی یادآور شد: در چنین شرایطی مسوولیت بهداشت اجتماعی بسیار بیشتر و سنگین‌تر شده، پیشگیری بهترین و آموزش کم‌ هزینه‌ترین راه در شرایط کنونی برای مقابله با این ویروس ناشناخته است.

فرماندار آران‌وبیدگل، ایثارگری کادر بهداشت و درمان این شهرستان را ستودنی عنوان کرد و افزود: پزشکان و پرستاران به عنوان مدافعان حریم بهداشت و سلامت مردم، پیش‌قراولان ترویج سلامت و روان شهروندان هستند.

وی در ادامه اظهارداشت: شهروندان همچنان با ماندن در خانه و خودداری از خروج جز در موارد اضطراری، در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در شهرستان آران‌وبیدگل همکاری کنند و بدانند در این شرایط، هیچ جایی امن‌تر از خانه نیست.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به ۱۲۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و این راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

بر اساس آخرین آمار اعلامی تا ۲۵ اسفندماه از میان تعداد کل نمونه‌های فرستاده شده به انستیتو پاستور از شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، تاکنون جواب ۴۶۹ مورد مثبت و ۲۱۲ مورد منفی و همچنین از بین متوفیان بیماری‌های تنفسی، نتیجه آزمایش ۴۶ مورد مثبت و ۱۷ مورد منفی بوده است.

شهرستان آران‌وبیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر و برخورداری از ۲ باب بیمارستان، ۹ خانه بهداشت، ۶ مرکز خدمات شهری و هفت پایگاه سلامت در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.