معصومه عباسی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بهزیستی استان البرز برای تهیه این بسته های بهداشتی و ضدعفونی  ۷۷ میلیون تومان هزینه کرده است.

وی ادامه داد:  همچنین ۱۵۰میلیون تومان از محل اعتبارات بهزیستی برای کاهش آسیب های ناشی از بیماری ویروسی کرونا به خرید مواد ضد عفونی برای ۱۲۰ مرکز اقامتی و کاهش آسیب اختصاص داده شده است.

عباسی زاده گفت: مواد ضدعفونی خریداری شده به همراه ماسک و دستکش در بین ۱۲۰ مرکز اقامتی و کاهش آسیب استان توزیع شد که با نظارت مدیران و کارشناسان تمام محیط داخلی و خارجی مراکز تحت نظارت گندزدایی شد و تا گذر از شرایط بحرانی همچنان ادامه خواهدداشت.

وی خاطرنشان کرد:  همچنین ۷۰۰ هزار تومان نیز  به حساب هر یک از مراکز برای خرید مواد و تجهیزات ضدعفونی و پیشگیرانه از بیماری کرونا واریز شد.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: اکنون طرح های غربالگری بینایی و شنوایی ، تعیین علل شیوع انواع کم توانی ، شناسایی اختلالات ژنتیکی در معلولان طرحهایی هستند که نیاز به آموزش و ارتباط چهره به چهره داشتند که تا زمان برطرف شدن بحران کنونی کورنا متوقف شده اند.

عباسی زاده ادامه داد :در دفتر پیشگیری از آسیب ها نیز طرح رصد آسیب های اجتماعی که مستلزم اعزام پرسشگر به منازل می باشد و همچنین طرح مشارکت اجتماعی زنان ، طرح مادر و کودک نیز تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

وی گفت : از روزهای اول شیوع بیماری بسته های آموزشی برای مراکز اقامتی ،DIC ,شلتر ،کانکس ها ،موبایل سنتر ، تمام موسسات و مراکز تحت نظارت ارسال و در زمینه ایجاد فضای قرنطینه برای  بیماران مشکوک و همچنین ثبت و گزارش بیماران و ارجاع آنان به مراکز درمانی تمهیدات لازم اندیشیده شد.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد : مراکز ترک اعتیاد تا حد امکان پذیرش جدید ندارند مگرآنکه مورد خاص و ویژه ای باشد و همچنین تا پایان یافتن شرایط بحرانی کلیه ملاقات با افراد مقیم در مراکز ممنوع است.

عباسی زاده اظهارداشت: مکاتبات لازم در خصوص دستورالعمل های ویژه پیشگیری از شیوع کرونا صورت پذیرفته و اطلاع رسانی  مدیریت ترس و اضطراب در مواجهه با کرونا ، راهکارهای پیشگیری از شیوع آن همواره در حال انجام است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان البرز گفت: از مهمترین اقدامات صورت پذیرفته فعال کردن مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی جهت کاهش استرس واضطراب ناشی از کرونا بود که این مرکز از ساعت هشت صبح تا 24 پاسخگو مردم است.

وی افزود: تمهیدات لازم  برای حضور مشاوران مرکز ۱۴۸۰ در روزهای جمعه و ایام تعطیل اندیشیده شده و تمام مشاوران این مرکز آموزش های لازم، پروتکل مشاوره تلفنی را برای  نگرانی از شیوع کرونا را فراگرفته اند.

 بهزیستی استان البرز ۵۰ هزار مددجو و بیش از ۳۲ هزار معلول را تحت پوشش دارد.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون یک هزار و ۱۷۰ بیمار مشکوک  و کرونایی در بیمارستان های استان البرز بستری شده اند و شمار جانباختگان این استان به ۱۱۰ نفر رسیده است.

ویروس کرونا ، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.