دکتر محمد جانباز روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: شهروندان برای جلوگیری از آلوده‌شدن به ویروس کرونا، مرغ و ماهی را به‌صورت بسته‌بندی، خریداری و درمنزل پس از شست وشو وضدعفونی آن قطعه بندی کنند.

وی بیان داشت: قطعه بندی وخرد کردن فرآورده های خام دامی درمحل خرید، خطر شیوع بیماری های عفونی را افزایش می دهد.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان بااشاره به اینکه تاکنون در استان موردی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از دام به انسان گزارش نشده، اظهارداشت: در مرحله‌ قطعه‌بندی در واحدهای عرضه، امکان انتقال فیزیکی و مکانیکی ویروس وجود دارد.
جانباز تاکیدکرد: به منظور جلوگیری از انتقال مکانیکی و کاهش خطر گسترش محیطی ویروس بیماری کرونای جدید کووید- ۱۹ شهروندان از خریداری و قطعه بندی گوشت مرغ، فرآوری، تهیه جوجه کباب، طعم دارنمودن و غیره در مراکز عرضه خودداری کنند.
وی اضافه کرد: استفاده از ماسک، دستکش، کلاه، پیش بند و لباس کار در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی ضروری است و باید مرتب ابزار و وسایل کار ضدعفونی وگندزدایی شود.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
طبق آمارها تاکنون (شنبه شب)، ۸۳ نفر در استان هرمزگان مبتلا به ویروس کرونا شده اند که از این تعداد ۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.